دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

من و روح خدا و خدا

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۸۸، ۱۰:۰۳ ب.ظ

 

بنگر به جماعت مانده به‌پا، به سه تن، من و روح خدا و خدا
فَکَفَیْتُ به عَلَماً و کَفی، نبود که نماز مرا شکنی

خم و می، نی و عاشق و نور خدا، ره میکده‌ای به از این بنما
زکنار تو از چه روم به کجا، که نموده به پا چو تو انجمنی؟

به دمی بنشسته غمت به دلم، مگرم که سرشته شدی به گِلَم
مگرم که تو روح خدا شده‌ای، که دمیده خدا به دمی به تنی

بشکن، بشکن به سخن دل من، بکُشش بکشش به فنون و فتن
که فغان نکند چو تواش بکشی، که صدا نکند چو تو می‌شکنی

بت من بشکستی و خود شده‌ای بت من، بت من! تو چه بت‌شکنی
فَکأَنَّ لَأَنْتَ کَبیرُهُمُ، فَکَسَرْتَهُمُ بیَد ٍ قَمَن ٍ

Orginal Picture by Hossein Salmanzade

پی‌نوشت

چند بیت بالا از «احمد محبّی آشتیانی» ست
از اولین فارغ‌التحصیل‌های سمپاد که حالا برای خودش دکتر شده است و گویا از مشاوران امور نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی
این شعر را با نام «رکض‌الخیل» همان سال‌های آخر دهه ۶۰ گفته است؛ می‌توانید کاملش را در کتاب «هفت سپهر» پیدا کنید؛ کتابی که گزیده هفت ‌شب‌شعر انقلاب اسلامی در مدرسه علامه‌حلی است
شعرهای نابی از آرش ابوترابی، رضا امیرخانی، سعید شریعتی،... و او

شعر وزن‌اش سنگین است، خواندنش مشکل اما دل‌نشین، این چند بیت‌اش را بیشتر دوست‌داشتم

این شعر «چرا گریه کنیم؟» محمدعلی بهمنی را در هبوط بخوانید

این روزها این‌قدر همه‌جا ۳۰یا۳۰ شده است که هیج جای نفس کشیدنی نیست
از کامنت‌ها و ایمیل و خبرها بشود فرار کرد، پیامک‌ها را خوانده و نخوانده Delete کرد
این صداوسیما را نمی‌شود، البته وقتی هنوز بعد ۳۰سال بقای نظام ما به حضور حداکثری‌ست
طبیعی هم هست، چه فرقی می‌کند
یکی می‌گوید
انتخابات دهم ای شیعیان، صفین ماست   شال سبز قاسطین ...
دیگری بگوید
نصرمن‌الله‌وفتح‌ان‌قریب  مرگ‌ بر این ...
آخرش چیست؟

بعد از پی‌نوشت!

الان ساعت ۳ونیم بامداد است، نمی‌دانم چه بگویم؛ چقدر دلم تنگ شده است برای‌ت امام!

 

  • صدرا مجد

نظرات (۹)

مثل همیشه سر من و تو بی کلاه می مونه !شایدم نمونه ! شایدم کلامونو تو این شلوغیا باد ببره ! مهم اینه که سر و ته یه کرباسن فقط رنگ کرباسه با مرغوبیتش تو یه چیزایی متفاوته اما خوب هر چی باشه کرباس کرباسه دیگه ...
بازنده دیشب فقط انقلاب بود
چه خبر بود دیشب
به به
چیزایی که همه میدانستند و تکذیب می شد رو شد
تا باشه از این مناظره ها باشه!
بعد از مناظره ی دیشب یه شعری گذاشت برای امام که من تا حالا نشنیده بودم، منم مثل تو یه همچین حسی پیدا کردم، یهو انگار دلم هوایی شد و چقدر این کارها به نظرم مسخره رسید. همون گندی که نباید بالا می آوردنو بالا اوردن، هر دو شون.
خدا حفظ کنه آقا رو که امروز دوباره دلها رو یکدست کرد و پرده ی اوهام مارو از روی ارزشها کنار زد، بنازم آقا رو...
از سرچ اسم رضا امیرخانی رسیدم به این وبلاگ که ببینم چیزی از دیشب نوشته است یا نه... سال‌ها پیش در جمعی خودمانی به ما گفت که احمدی‌نژاد اولین سیاست‌ورزِ کاملا غربی ایران است. به خلاف ظاهرش. گفت که خاتمی را دوست نمی‌داشت چون افکاری التقاطی داشت، اما احمدی‌نژاد نه فقط افکار که سیاستش نیز... گفت که فروپاشیِ معنوی اتحاد جماهیر شوروی از دوره‌ی استالین شروع شد و سی سال طول کشید تا فروپاشی اصلی... گفت که به خلاف ظاهر فروپاشی معنوی نظام از احمدی‌نژاد شروع شده است... گفت و ما چقدر بهمان بر خورد توی اون جلسه که داغ بودیم و ضدهاشمی و ضداشرافیگری و... از نظر من دیشب آغاز فروپاشی معنوی نظام بود... رضا چند سال پیش را می‌گوید...
بیت قشنگ "به ستبری ابرو یار ..." رو ننوشتی.
این حرف های قشنگ شما منو یاد حرف های اونایی میندازه که از مسیح و علی به خاطر به هم ریختن بازار و کشتن یهودیا دلگیر می شند!!!!
هدف رشد سیاسی مردمه که با همین وضع به زعم شما نا مناسب داره اتفاق می افته. اگر هم بعد از سی سال مشروعیت ما هنوز بسته به تعداد آراست به خاطر اینه که یه عده آدم که مثل شما هنوز تکلیف خودشونو نمی دونند وسط یه جریان یاد یه جریان دیگه می افتند.....
شتر سواری دولا دولا نمیشه صدرا جان و یا رومی روم یا زنگی زنگ و دیگر ضرب المثل های موجود!
سلام.
منتظر هستم پستت را در مورد مناظره ببینم!
امید وارم تحلیل های منو ببینی.
  • میرزا قلی خان راپورتچی
  • به نون " جایی برای بودن" حسودیم می شود.
    سلام 20 یا 20 نیست چه برسد به 30یا 30 خیلی جدی نگیر کار خودتو بکون بلاخره یه طوری میشه سخنرانی های پخش شده از امام در این مدتم جالب بود
    فقط دمی احمدی نژاد گرم
    ................................................................
    آقا صدرا احتمالا sms منم در مورد گرفتن کتاب را قاطی باقیه پاک کردی حداقل جوابم را اینجا بده تا بت زنگ بزنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی