دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

هفتمین مرد یا بازهم ششم (4) - آخر

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۵۵ ق.ظ


ای مرد واقعاً از جنس مردم
با همان شیوه زندگی و همان شیوه استدلال
دوست‌دار حماسه و شور و افشا
پُرکار و ساده و پاک و پراشتباه
دیگر دوستت ندارم
فقط همین

 

تمام ۹۰دقیقه را راه می‌رفتم، تمامش را
گاهی دست‌هایم را دو وَر صورتم می‌گذاشتم، گاهی پشت سرم و گاه روی صورتم
ضربان قلبم گمانم از ۱۲۰هم گذشته بود
تا صبح نتوانستم بخوابم، بعد دو ساعتی بحث، از بعضی بچه‌ها خبرهای شهرهای مختلف و خیابان‌ها را گرفتم، سایت‌ها را سر زدم، همه‌اش با هم شد ۳ونیم بامداد
به زور نشستم یک اپیزود دیگر از LOST را دیدم، نیمه رهایش کردم، دوباره سایت‌ها را بالا و پایین کردم تا بالاخره صدای اذان بلند شد؛ نمازم را خواندم، تفألی به قرآن زدم:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ... اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیمٌ
اى آنان‌که ایمان آورده‏اید دورى گزینید از بسیارى پنداشت‌ها زیرا پاره‏اى از گمان‌ها گناه است ... پس بترسید از خدا، هماناکه خدا توبه‌پذیر و مهربان‌ست (سوره حجرات آیه۱۲)

باورم نمی‌شد، یکّه خوردم؛ پیامک سحرگاهانه‌ام را فرستادم و خوابیدم
به امید اینکه کاش ظهر که بیدار می‌شوم همه‌چیز خواب بوده باشد!

دیگر دوستت ندارم، فقط همینچهارشنبه هر چه بود و هرچه شد
من دیگر تو را رئیس‌جمهور مکتبی نمی‌خوانم
اگر برایم شجاع باشی و کله‌شق، اگر محبوب ضد امپریالیست‌ها باشی و ملت، اگر ۲۴ساعت شبانه‌روزت را هم کار کنی
حتی اگر ۲۲خرداد۸۸ هم به تو رأی دهم
حداقلش این‌ست که دیگر محبوب من نیستی
می‌دانم به این‌جایت رسیده بود؛ قبول دارم ۴سال هرچه که لیاقت خودشان بود، نثار تو کردند؛ احترام تو که هیچ، ۱۷میلیون رأی‌دهنده به تو و ملت ایران را هم نگاه نداشتند؛ می‌دانم اگر بجای تو بودم ذره‌ای هم نمی‌توانستم این همه هجمه را  تحمل کنم
اما
تو رئیس‌جمهور بودی، می‌فهمی یا نه!؟

تهمت‌هایت به هاشمی را بپای شجاعتت گذاشتم، به‌پای حرف‌های خفته یک نسل، بهایی که نظام باید می‌پرداخت به سبب مصلحت‌اندشی بیهوده‌اش، فداکردن حق به پای چند نفر.
راستی چندسال از دستور آقا برای مبارزه با مفاسد می‌گذرد؟

اما آن لحظه رو کردن مثلا مدرک زهرا رهنورد را چه کنم؟
یادت هست وقتت تمام شد، گفتی: «... بگم، بـــگـــم، ... باشه برای دور بعد » برق چشمان و نیش‌خندت را خودت ندیدی!
دستم را روی صورتم گرفتم و داد زدم:  « نــــــــــــــــه »
برایت دعا کردم، پیش خدا شرط کردم که اگر دوستت دارد این فرصت را به تو ندهد؛ ده دقیقه آخر هم تمام شد، داشت باورم می‌شد که دوستت دارد؛ همان لحظه، گفتی : « ... فقط یک جمله، این خانم را ... » وای خدای من!

۱۲دقیقه پایانی را میرحسین به‌نفع خود تمام کرد، تمام جواب‌های نداده به سوال‌های تو را فقط و فقط به‌سبب بی‌خردی تو که مساله را شخصی کردی و گندزدی؛ به نفع خود و هاشمی، آن‌هم با اخلاق‌مداری و صداقت پیشه‌گی تمام کرد!

خرافه‌گرایی، سطحی‌نگری، خیال‌پردازی، غیر عادی و غیره منتظره، دیکتاتور،  معاون اجرایی پرونده‌ساز،  مدیریت هیجانی بی ثبات، نمایشی و شعاری، خودمحوری و قانون‌گریزی، روزمرگی و سطحی‌نگری‌ها، مردم را خوارکردن و برای یک نامه به دنبال ماشین خود کشیدن
این‌ها فقط سیل توهین‌های همان ۱۲دقیقه پایانی بود، گذشته از تمام این ۴سال، حالا شده‌اند آقای اخلاق و پاک‌دامنی!
وهمه‌اش بخاطر بی‌تدبیری و بهتر بگویم بی‌اخلاقی توست

دوتا تئوری داشتم
تمام شب را روی  آنها و البته سومی که اتفاق ‌افتاد فکر می‌کردم
میرحسین، کروبی، رضایی به سبب اهانت و بی‌اخلاقی هرسه باهم انصراف می‌دهند
طبق قانون، انتخابات دو هفته عقب می‌افتد تا یک کاندیدای دیگر بیاید
وآن‌جاست که هاشمی وارد گود می‌شود و یا حتی خاتمی!
به‌نظرم مسخره است؛ روی تئوری دوم کار کردم
فردا آقا زیر پــِل احمدی‌نژاد را می‌زند، به سبب عدم رعایت اخلاق و چارچوب‌ها نظام، عدم صلاحیت‌اش را اعلام می‌کند؛ هاشمی استوانه نظام است.
اما این یکی مسخره‌تر است.
صبح ۱۴خرداد همان تئوری سوم اتفاق می‌افتد، یکی به نعل یکی به میخ، بنده خدا ره‌بر

کلی پست انتخاباتی داشتم
از تحریمی‌‌ها حرف زدن و حق آنها برای رأی ندادن / مقایسه میرحسین و احمدی‌نژاد / هفت نکته برای رأی دادن به میرحسین! تا آخرین مطلبی‌که میرحسین اصول‌گراتر از آن است که کوچولوهای دهه شصت ندیده امروز برای او دست‌بند سبز، دست می‌کنند.
اما همگی به باد رفت، مهم نیست
یک کلمه هم نخواهم نوشت
برای کی؟ برای تو؟ برای چه؟

 

  • صدرا مجد

نظرات (۴۶)

چه خبر بود میدون امام.خدا وکیلی قابل تصور نبود.عجیبتر از اون گفتگوی ویژه خبری بود انگار کاملا احمدی نژاد شارژ شده بود.دوباره هم دست گذاشت رو همون مورد.دفاع جانانه ای هم از خودش و عملکردش کرد.دلمون ازش خونه اما بهش رای میدم.شجاعتش قابل تحسینه.هنوز تو کف جمعیت امروز موندم اخه این اولین سخنرانیش بعد از اون مناطره بود.یه جورایی مردم تاییدش کردن.دیگه بالاتر از منتظری که نیستن بعضیا.اما هاشمی یه جورایی فرق داره گمون کنم بعد از انتخابات رهبری یه دفاع جانانه از خودش بکنن .البته اگه خودش هم همکاری کنه.
روزهای عجیب وغریبه. بابا ما اینجا هم آرامش نداری. تازه ما اینجا داریم صندوق رای جور می‌کنیم برای خودمون
هی عمو! کجا؟ صبر کن نچایی یه وقت؟!
تو که خودت جواب خودتو دادی!
البت راس میگی اگه احمدی نژاد نب.د الان همگی داشتیم زندگیمونو می‌کردیم! والا به خدا ...!
و من می گویم اگر بی اخلاقی هم کرده باشی کسی جز تو نمی تواند در آن مسیری که میدانم بیشتر بچه های این گروپ میخواهند،حرکت کند
به تو رای میدهم
به امید اینکه کمی بهتر شوی
و به امید اینکه دیگر مملکت راه خودش را مشخص کند،واضح و به دور از تساهل و تسامح با بعضیها
و من چون مامور به ظاهر هستم چنین می کنم
دیروز میدان امام بودم چه قدر رابطه ملت با تو نزدیک است.چه شده است؟ که عشایر چهارمحالی ما فرسخها گذارنیده بودند تا تو را ببینند و .......د
امروز ملت در صحنه اند و دل بسته اند
پس لطفا خواهشمندم بهتر باش،خوش اخلاق تر باش
سلام
منسجم نوشته ای و خوب حست رو منتقل می کنه.
نمی گم دکتر خطا نداشت. می تونیم در این باره بحث کنیم.
اما یک سئوالی دارم. من همین الان دارم فیلم مناظره رو برای n امین بار می بینم. اونجایی که دکتر می گه "بگم...بگم...؟" آیا واقعا تو نیشخند دیدی؟ اصلا چنین چیزی وجود نداره در فیلم.
ما از کجا می دونیم که دکتر داره تلاش می کنه که بازی رو با نیت شخصی کردن بنفع خودش تموم کنه؟
از کجا مطمئنی که آیه "اى آنان‌که ایمان آورده‏اید دورى گزینید از بسیارى پنداشت‌ها زیرا پاره‏اى از گمان‌ها گناه است ..." خطاب به ظن و گمان خودت نسبت به نیت دکتر نیومده؟


  • دانیل رضویان
  • نمیدونم این آیه مصداق داره یا نه، ولی تو این فضا وقتی شنیدمش خیلی آرومم کرد. تو هم روش فکر کن:
    لا یحب الله الجهر بالسو من القول، الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما
  • یک بنده خدا
  • ... و قهرمان پوشالی فرو ریخت
    دکتر آن روز آن مرد همیشگی نبود
    با نگاههای شیطانی و سخنانی بس بی تدبیر
    آیا ما بی جهت او را بزرگ کرده بودیم
    اما میرحسین نشان داد که امام بی جهت کسی را دوست نمی دارد ولو هاشمی حامیش باشد (که امام او را هم دوست می داشت)
    دکتر خود را نماینده تفکری نشان داد که خیلیها در موردش می گفتند
    اسلام فاشیستی
    چه خوب گفتی
    سخت ترین لحظه همان بود که دکتر مدرک زهرا رهنورد را بیرون کشید
    سخنی عجیب داشت و نگاهی عجیب تر
    باز شانس با او یار بود که همزمانی دکتری خودش و فرمانداریش را میرحسین یاد نداشت
    ولی هنوز سئوال دارم که چه شد آن لحظات آخر
    بتی خود را شکست؟


    وقتی که از مبارزه با اشرافی گری و رانت خواری می گوید، از ثروتهای عده ای قلیل می گوید، فقط یاد آن جمله می افتم که کلمه حق یراد بها الباطل و تصویرهایی در ذهنم دوباره نقش می بندند. همان وزیرش، همان مهمانان ویژه وزارت خارجه اش در مراسم حج، همان رییس سایپایش، همان.... تشنه قدرت بودن، چقدر سخت است.
    وقتی که از مبارزه با اشرافی گری و رانت خواری می گوید، از ثروتهای عده ای قلیل می گوید، فقط یاد آن جمله می افتم که کلمه حق یراد بها الباطل و تصویرهایی در ذهنم دوباره نقش می بندند. همان وزیرش، همان مهمانان ویژه وزارت خارجه اش در مراسم حج، همان رییس سایپایش، همان.... تشنه قدرت بودن، چقدر سخت است.


    من که گفته بودم سر و ته یه کرباسن فقط مرغوبیتاش متفاوت است !خجالت می کشم از رهبری که مدام ماله می کشد اعمال کودکانه ی اقایان را...
    ماجرا را خانوادگی کرد؟!حتی نگفت همسر شما !
    قرار است این خانم در کابینه! مهندس باشد .قرار است بشود میشل اوباما .قرار است بشود نماد جنبش زن مسلمان...
    سلام، اولین باره که اینجا میام
    هواش ابری و خوب بود
    ما اصول داریم، فکر میکنم اولیش صداقته
    راستش از این به اصطلاح دکتر دروغگوتر ندیدم
    نمی فهمم وفتی این همه دروغ را می بینیم با چه توجیه و حجتی باز هم می خواهیم به این ادم رای بدیم. این یعنی پشت پا زدن به اخلاق، آزادگی و شرافت
    این یعنی مرگ انقلاب
    در یک مناظره این همه دروغ!! از نامه دولت انگلیس گرفته تا چند صد هزار !!!!استقبال کننده مشهدی
    یاد این جمله امام حسین می افتم
    اگر دین ندارید لا اقل در دنیاتان آزاده باشید


  • یک محمد دیگه
  • برای یک محمد
    نامه دولت انگلیس رو که دیدین انشاالله
    استقبال رو هم دقت کنین بد نیست!
    حالا فعلاَ اصفهان رو رصد کنین ببینین چقدر بوده جمعیت، من در خصوص مشهد می تونم بهتون مشاوره مجانی بدم!
    در مورد دروغ گویی هم، اتهام جالبیه! اگه بتونین این موضوع رو جا بندازین کلی سود کردین چون خیلی زحمتاتون کم میشه! کلاَ می تونین دیگه جواب هیچی رو به استناد به دروغگویی رییس جمهور ندین!!!
    برای سامبادی
    بهتر است تمام آیات قرآن در تمامی مراحل زندگی یادتان باشد...
    سلام
    چقدر تلخ و شیرین این روزها به هم آمیخته اند. چقدر حق و باطل به هم آمیخته اند. چقدر عصبانیت و افتخار و خوشحالی و گریه و اشک و آه و...
    چه قدر دروغ و تهمت و اهانت و نیشخند و دست انداختن و...
    چه کسی فضا را این گونه کرد؟ چه کسانی؟! در جو زندگی نمی کنیم. در ذهن هایمان هم زندگی نمی کنیم! داریم با فضای واقعی خارج از ذهنمان دست و پنجه نرم می کنیم. با یک مشت انسان. یک مشت انسانی که چون معصوم نیستند معمولی اند!
    صدرای عزیز!
    احمدی نژاد معصوم از اشتباه که هیچ معصوم از گناه هم نیست. نیست. هیچ کس نیست. مطمئنم که مطمئنی حتی تا قبل از این مناظره هم نبوده است. پس یقین دارم که محبوب های تو محبوب های خیالی نیستند. حتی اگر فردی آرمانی در ذهن داشته باشی یقینا برای دوست داشتن باید کسی را در فضای خارج داشته باشی....
    چه می گویم!
    چرت و پرت!
    رها کنم.
    یقین بدان که اگر زهرا رهنورد را هم نمی گفت-که نگفت و خود موسوی نام او را بر زبان آورد- باز هم بهانه ای بود که دکتر بی اخلاق نمایانده شود و موسوی مظلوم و اخلاقی. احمدی نژاد با موسوی کمترین کاری را کرد که چهار سال است به زشت ترین شکل موسوی و دوستانش با او و همکارانش می کنند. کاری که موسوی اتفاقا در همان جلسه ی مناظره هم انجام داد. باز هم سیل تهمت های بی اساس. موسوی اگر چیزی به دکتر نگفت نه از این رو بود که می خواست اخلاق پیشه کند. که به خاطر این بود که نمی توانست. که تاجایی که توانست این کار را کرد. و اگر احمدی نژاد بیش از این چیزی نگفت...
    حرف زدن دردی را دوا نمی کند. باید بیشتر تامل کنیم.

    دوست دارم که سامبادی هم به اسم خودش کامنت بگذارد که دیگران هم او را بشناسند.
    همین
    (من یه ره‌گذر دیگه هستم!)
    فرشاد عزیز! به همون دلیلی که نمی‌تونی به دکتر رأی ندی، شاید کار دکتر خیلی هم غلط نبود. در مورد رهبری هم فکر نمی‌کنم اهل اون چیزی باشن که گفتی. نعل و میخ؟!!! آقا همون آقایی هستن که برای یک کار نابخردانه‌ی دو تا از همین حضرات معزز که به قول مهندس آدم‌های بزرگی هستن سه روز معتکف شدن، سه روز.
    سلام
    99 در صد قبول آره نباس این کارا میکرد یعنی از احمدی نژاد بعید بود اما طوری نیست این 1 درصد هم احتمال بده که باید اینجور میشد
    درود بر احمدی نژاد
    چه قدر متاسفم .برای خودم وبرای همه شما

    برای همه ما ایرانی های غیور که رئیس جهمورمان آدم دروغ گو فرصت طلب بزدل
    هتاک وبی ناموسی مثل این آقاست .آن وقت می گوئیم شجاع است
    به راستی مرز شجاعت ووقاحت تنها یک مو است که این آقا پاره اش کرد
    قبح نام بردن از مسلمان را ریخت
    اگر هاشمی دزد است
    ثمره طراراست
    محصولی پس چیست ؟
    اسم سعید لو چرا دراین لیست نبود؟
    آن 300 میلیارد شهرداری کجا رفت ؟
    آن قراردادهای کیش برای پسر جناب دکتر
    8 هزار متر زمین جماران آقای محصولی
    نه نمی شود دستم خسته می شود همه را تایپ کنم
    کاش حرمت رهبرتان که این دزدها یکی رئیس خبرگان رهبری اش هستند
    آن دیگری رئیس دفتر ویژه بازرسی اش را نگه می داشتید
    کاش مسلمانی تان را به مشتی دروغ آن هم از نوع کثیف اش نمی فروختید

    عجل فی فرجک قبل از آن که ته مانده دین مردم را با یک گونی سیب زمینی به تاراج ببرند


  • مهتاب ترین
  • 4 سال تمام منتظر فاش شدن اسم مفسدین اقتصادی بودیم، اونوقت حالا، تو همچین برنامه ای، با این همه چشم فرصت طلب غریب... شاید شمار رای هاش بالاتر بره اما بد کرد به ملت...
    با این همه گویی دستمان اسم دیگری بلد نیست دیکته کند روی کاغذهای رای...!


    سلام
    لطفا نگاهی به نظرات خصوصی بندازید
    ۱- احمدی نژاد فضای فکریش (تا حد زیادی) "مکتبی‌" هست ولی‌ کاملا به روش "روز" سیاست ورزی می‌کنه. غلط ‌ترین فرض اینه که فکر کنی‌ احمدی نژاد از موسوی بازی‌ خورده باشه. می‌تونم با اطمینان زیاد بگم که غیر از یک نفر (و البته خواص تیم تبلیغاتی احمدی نژاد) هیچ کس از "استراتژی" احمدی نژاد خبر نداشت. احمدی نژاد دقیقا با یک فکر "روز" سیاسی وارد میدون شد و اون طوری که خواست به رقیبش شلیک کرد.

    البته بگم اساسا ساختار سیاسی ما "جمهوری اسلامی" خودش یعنی‌ بازی‌ کردن با ابزار های "روز" دنیای سیاست با یک سری پیش فرض‌های فکریٍ دینی. این چیزیه که مثلا هاشمی‌ سالهاست داره باهاش بازی‌ می‌کنه، منتها هاشمی‌ لیبرالتر فکر می کنه و (به باور من که دلیلی‌ هم براش ندارم) دچار فساد مالی هم هست، ولی‌ احمدی نژاد سالم و آرمانگراتره.

    ۲- خطاب به بعضی‌ دوستان مثل "تاجر": راجع به این فکر که کسی‌ بعد انتخابات از هاشمی‌ دلجویی کنه، یک تجدید نظر کلی‌ کنین. احمدی نژاد یقینا بدون هماهنگی‌ امکان گفتن این اسمها رو نداشت. این مناظره فقط یک صحنه از یک اتفاق بزرگ بود...

    ۳- موسوی خودشم تو همون فضای احمدی نژاد پیش رفت. اصلا این اول موسوی بود که زد به پروندهٔ محصولی و "گم" شدن پولها. بعدتر هم به سعیدلو گیر داد. البته بگم احمدی نژاد منتظر این فرصت بود و به هر حال اون حرفها رو میزد. حرفم اینه که جلو انداختن "اخلاق" یک جنگ روانی‌ هست. الان ۲ تا چیز دقیقا سیبل شده برای به لجن کشیدن احمدی نژاد: یکی‌ "دروغ" یکی‌ "اخلاق".
    ۴- من یه کم برام سواله که چرا بعضی‌‌ها مثل تو حمله احمدی نژاد به رهنورد رو مساله "ناموسی" تلقی می‌کنن. ببین! تا حالا فقط ۲ نفر با موسوی تو یک "قاب" قرار گرفتن: خاتمی و رهنورد. احمدی نژاد سعی‌ کرد که به این ۲ تا حمله کنه. این جمله رو خودم توی BBC فارسی‌ از رهنورد شنیدم که (نقل به مضمون) "من حامی یک طرز فکری هستم و از کاندیدای نزدیک به این تفکر حمایت می‌کنم، حالا از قضا اون کاندیدا شوهرمه".
    نسبت رهنورد و موسوی الان یک نسبت سر تیم انتخاباتی یا حامی اصلی‌ با یک کاندیداست، تا اینکه یک رابطه زن و شوهری باشه. مساله مدرک و رئیس دانشگاه شدن رهنورد (کاری به صحتش ندارم) حمله به مساله قانون گرایی در تیم موسوی بود. شرمنده بی پرده میگم: مگه اومده عکس خانوادگی زن موسوی رو دستش بگیره که بگیم مساله "ناموسی" شده؟!

    ۵- باز میگم. انتخابات ایران از طرف هر ۴ کاندیدا و حامیان و رسانه‌هاشون داره با یک جنگ روانی سنگین پیش میره. خودمون رو گول نزنیم.

    6- تموم شد! بعد از مناظرهٔ امشب احمدی نژاد و کروبی (تا حد زیادی) مطمئن شدم که احمدی نژاد با یک حاشیه رای زیاد انتخاب می‌شه؛ مگر اینکه در یک معجزه بیش از ۳۵ میلیون نفر رای بدن.
    حواریون اهریمن!
    نوع پرداختش به مساله شاید درست نبود،ولی اصل پرداخت به موضوع پرونده تحصیلی همسر کاندیدای محبوبتون بود،اینو یادته!
    پاسخ:
    و یا حتی سه تا پست قبلی از همین مجموعه را
  • سعید بیابانکی
  • سلام ...کارت زیبا بود .مرا هم بخوان
    تهمت، آقای صدرا؟ کدامش تهمت بود؟ اینها که علنی هایش بود؛ می خواهید از غیرعلنی هایش «بگم؟ بگم؟!»
    با اسم اصلی، احمدخان؟
    رییس جمهورتان بویی از صداقت نبرده است؛ دیشب هم که فیلم هاله را ساختگی خواند. آهای اخلاق دان ها؛ چطور توجیه می کنید این دروغ را؟
    اما عصر او نگذشته. صبر باید کرد. ادای ساده زیستی این رییس جمهور، ذره ای برایم اهمیتی ندارد. قدرت، گاهی اوقات شیرین تر از هر شیرین عسلی است!
    پاسخ:
    محمد این توئی!؟
    سلام آقا فرشاد عزیز...
    من محمد شفاه هستم که به اسم محمد برات کامنت گذاشتم.
    چون که گفتی دوست داری بدونی کی ام گفتم شفاف سازی کنم!
    سلام
    این روزها خیلی دلم برات تنگ شده. جات تو پژوه خالیه.
    لطف کرده بودی این پستو برام فرستاده بودی.
    یه افاضاتی هم برات اسمس کردم که امیدوارم زیاد بهت برنخورده باشه
    خیلی خوب نوشتی
    باز هم میگم خوش بحالت که تونستی تحلیل کنی
    حالت چطوره؟
  • مهتاب ترین
  • منظورم دیکته مغز بود بر جوارح!
    کاش لحظه ای مکث می کردید و از اول فکر می کردید. متوجه نمی شم چگونه دروغ های آماری و غیر آماری احمدی نژاد رو توجیه می کنین؟ من دوست دارم که اثبات بشه دروغ نبوده. ولی یکی کمک کنه اثبات کنه. در مورد زهرا رهنورد هم ایشون اول مدرکش رو جعلی خوندند. اما در مناظره با کروبی اتهام رو عوض کرد! و گفت دانشیاریش مشکل داره!
    ادعای احمدی نژاد هم کم ادعایی نیست ها: کل 26 سال ابتدای انقلاب افراد مخرب تونستند انقلاب رو منحرف کنند و اصلا کسی پیرو اصول انقلاب نبود . تازه در 4 سال اخیر داریم می ریم به سمت ارزش های انقلاب. یعنی زمان امام هم ؟ توی مدیریت و زکاوت و هشیاری امام شک دارید؟ من هیچ نظری درباره اتهاماتی که احمدی نژاد به هاشمی و ناطق نوری زد ندارم. اینها حرف های تازه ای نبود. اما این که تمام دولت ها در 26 سال اول داشتند کارشکنی می کردند خیلی حرفه! خواهش می کنم یه کم از فضای انتخابات و دعوا سر کاندید محبوب بیرون بیایم و جدی فکر کنیم.
    واقعا به نظرتون آمارهای احمدی نژاد هیچ مشکلی توش نبود؟!
    این که احمدی نژاد ساده زیسته تا حالا حرفی توش نیست و خیلی هم عالیه. دفاع از مستضعفین هم خوبه ولی سوء استفاده از چنین مشیی به نظرتون چگونه میاد؟
    پایه شدم برم از آقای جوادی آملی بپرسم که قضیه هاله نور حقیقته یا ساختگی!
    درباره آمار، من دوست ندارم بگم احمدی نژاد داره دروغ می گه. اما حداقلش اینه که داره آمار را به گونه ای تحویل مردم می ده که همه چی خوب به نظر بیاد، یعنی به بهترین نحو.

    حالا از همه اینا که بگذریم من متحیر تبلیغات و فیلم های تبلیغاتی احمدی نژادم. واقعا عالی بوده و تأثیرگذار. عجب آدمیه این احمدی نژاد!

    خدایا کی حقیقت روشن می شه؟ یه موقع نگی اون دنیاها!
  • خواننده ی بیحوصله
  • من تو وبلاگش حالشو پرسیدم. جواب نداد . اصلا کامنتم تایید هم نشد! دو کلمه فقط/ حالت خوبه؟
    فکر کنم وبلاگشو خودش نه میخونه و نه مینویسه.
  • خواننده بیحوصله هه
  • بابا یه رییس جمهور عاقلی میخوایم کشورداری کنه. منجی عالم هستی که نمیخوایم که دنبال احمدی نژاد راه بیفتیم که. الحمدالله و از لحاظی متاسفانه مردم ما شانتاژی و دمدمی هستن و سر عهدشون با کسی نمی مونن، و گرنه این کوتوله های خطیب و باهوش میتونستن هیتلر ایران بشن و هم ایران و هم صد جای دیگه رو بخاک و خون بکشن.
    «پایه شدم برم از آقای جوادی آملی بپرسم که قضیه هاله نور حقیقته یا ساختگی!»

    ظاهرا دفترشان خبر داده است که قضیه صحت دارد.
    -«پایه شدم برم از آقای جوادی آملی بپرسم که قضیه هاله نور حقیقته یا ساختگی!»

    --ظاهرا دفترشان خبر داده است که قضیه صحت دارد.

    --- تا چه حد مطمئن هستید؟ می شه برای من مستندش کنید که نخوام روش وقت بگذارم و بتونم از شما بپذیرم؟
    (الان بقیه دوستان می گند، ببین به چه چیزایی گیر می ده این ZNBZ، این همه چیزهای مهم تر هست! از قبل بهشون پاسخ می دم که برای من مهمه، از چند جنبه مهم)

    سلام صدرا جان،

    نمی‌دانم چرا عصبانی‌ هستی‌؛
    ولی‌ شاید به همان دلیل که من فکر کردم
    باید آدم گریه کند؛

    خون گریه کند به حال جامعه ای‌ که
    اینقدر سطحش نازل می شود
    که جوادی آملیش بنشیند برای مردم تائید و تکذیب "هاله" کند...
    برای ابراهیم عزیز
    - «راجع به این فکر که کسی‌ بعد انتخابات از هاشمی‌ دلجویی کنه، یک تجدید نظر کلی‌ کنین. احمدی نژاد یقینا بدون هماهنگی‌ امکان گفتن این اسمها رو نداشت. این مناظره فقط یک صحنه از یک اتفاق بزرگ بود...»
    این جمله را یادتان می آید: «هیچ کس برای من آقای هاشمی نمی شود. اما امیدوارم برای ملت بشود.»؟
    به گمانم، آقا احمدی نژاد و این حرکتهایش را عددی حساب نکرده اند. ملت باید تجربه عوام فریبی پوپولیستی را تمام و کمال داشته باشد. برای همین است که امیدوارم عصر احمدی نژاد تا افول واقعی اش نزد فضای فکری مردم، حیات داشته باشد. اگر او این دوره انتخاب نشود، ما دوباره همین آش و همین کاسه را در آینده خواهیم داشت.
    - «باید آدم گریه کند؛
    خون گریه کند به حال جامعه ای‌ که
    اینقدر سطحش نازل می شود
    که جوادی آملیش بنشیند برای مردم تائید و تکذیب "هاله" کند...»
    باید آدم گریه کند، خون گریه کند، که سطح فکری مدافعان یک گفتمان آنقدر نازل می شود که برای اثبات عدم صداقت مدعیان آن، باید تحلیل سیاسی و غیره را کنار گذاشت، و راهی به جز چسبیدن به چیزهای مسخره ای از این دست باقی نمی ماند.
    دروغگو ترسوست
    ما ترسو نیستیم
    پس ما دروغگو نیستیم
    سلام و با عرض معذرت از جناب sfo
    ببخشید می دونم که دوباره می گید جای این حرفها این جا نیست، ولی اجازه بدید از این کامنتدونی وبلاگ شما که نظرات نویسنده وبلاگش و کامنت هاش، نظرات قابل اهمیتی هستند استفاده کنم.
    من این مدت خیلی گیج و ناراحتم ولی عصبانی نه. به نظرم باید با آرامش و از فضایی خارج از فضایی که درونش هستیم به اتفاقات و صحبت ها و مناظره ها و عملکردها و برخوردها و ترفندها و ... فکر کنیم.

    همه این حرف ها را زدم که این عبارت رو شدیدا تأیید کنم:
    "امیدوارم عصر احمدی نژاد تا افول واقعی اش نزد فضای فکری مردم، حیات داشته باشد."
    چقدر چشم ها تنگ و حریص شده بود و زبان ها دراز, برای قدرت .
    چقدر مردم دنبال بهانه هستند برای پای کوبی شبانه ...
    چقدر دستهای شیخ ظریف و زنانه بود.
    چقدر این بازی قدرت بچگانه است.
    چقدر آدم می تواند " " باشد بازی را که برنده اش خودش بود را با احترام به حریف واگزار کند.
    چقدر ...
    آخه خدا وکیلی غیر از اینم میشد با اینا رفتار کرد
    مناظره میر حسین را با کروبی دیدید فقط پیله کرده بودند به احمدی نژاد اصلا برنامه _ای از خودشون ندادند کروبی که اصلا بلد نبود این کاغذی که براش نوشتند را بخونه میرحسینم که حالا شیر شده بود در غیاب محمود
    من نمیدونم تو این اسامی کاندیدا ها کسی بعضی این دو تا نبود حالا چهره سیاسی نباشند حداقل شعورشون که بیشتر بودس
    به سید میثم/ نه آقا جان آدم بهتر تو دستگاه اینا پیدا نمیشه . همه رو دفع کردن. یا کشتن یا خفه کردن یا فرار دادن. حالا هم تا بدتر از این نشده اصلح را که موسوی باشه دریابیم
    رهبر نشان داد با احمدی نژاد نیست با چه کسی است را نمی دانم.
    از جنس کدام مردم؟ انقدر راحت تعمیم می دهید؟
  • همان یک محمد
  • و اما نامه دولت انگلیس.
    اولا:از سفارت انگلیس بود و نه از "شخص تونی بلر".
    ثانیا: هر چه گشتم اثری از عذرخواهی ندیدم
    دکتر شما از گفتن دروغ ابایی که ندارد هیچ به آن خو گرفته است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی