دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

دل رمیده من هم، امام می‌خواهد

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۸، ۰۱:۱۵ ق.ظ

 

وقتی شعبان به نیمه می‌رسد، همیشه دلم می‌گیرد، نوشتنم نمی‌آید، گرچه یک‌جورهایی تولدم هم هست اما « دلِ شکسته، شکسته، چه مهربان چه قسی »
دوست دارم شعر بخوانم، Mediaای گوش کنم تا اینکه درباره وظایف منتظران، صفات یاران و دوستارانش و آنچه اتفاق می‌افتد و باید بکنیم تا بیافتد، بنویسم و بخوانم.
هیچ‌کدامشان را دوست ندارم؛
شاید اسمش را بشود گذاشت شیعه سوسولی، شاید!
نمی‌دانم چرا واقعاً؛
دوست‌داشتن مگر چرا هم دارد!؟

هروقت توفیق رفیق راه‌مان می‌شد تا سری بر خاک آستان مبارک‌اش بسائیم، هدفن‌های ام‌پی۳ را می‌چلاندم در گوشم و می‌نشستم جایی که ملت را ببنیم تا این پانزده دقیقه را اشک بریزم
چقدر وقت است نرفته‌ام ج م ک ر ا ن

 

صلاح نیست دلی بشکند برای کسی
دل شکسته، شکسته چه مهربان چه قسی
درست نیست که هم‌پای دل مندرسی
تمام عمر بگردی و بازهم نرسی

دلم برابر این خلق، آبرو دارد
مطهر است به خون خودش وضو دارد
به هر بهانه‌ای که بگیری تو، خو دارد
دلم هنوز جوان است، آرزو دارد

بسان مست خماری که جام می‌خواهد
بسان عاشق پیری که کام می‌خواهد
بسان طفل صغیری که مام می‌خواهد
دل رمیده من هم، امام می‌خواهد

نمرده‌ایم، نفس می‌کشیم، جان داریم
برای جنگ صلیبی‌ش، ما توان داریم
اگرچه روی زمین، میل آسمان داریم
درون سینه دلی مثل کهکشان داریم

بیا و حیثیت نفس را دگرگون کن
بیا مرا ز دل من، بخواه و بیرون کن
بیا و چرخ معلق، بگیر و وارون کن
و بر جنازه پوسیده دلم خون کن

روایت است که شب، هور چون نمی‌تابد
و شب بهانه برای سحر نمی‌یابد
و وقت خفتن این خلق، مه که می‌تابد
امام عصر دعا می‌کند، نمی‌خوابد

درست نیست که اشک از دو دیده‌اش بارد
دعا کند، سر انگشت‌ها فراز آرد
غم من و تو به قلب شکسته بسپارد
برای بخشش ما، سر به خاک بگذارد

صبور باش و تب هجر را تحمل کن
زمان مانده کم است، اندکی تأمل کن
دلت وسیله نما و به او توکل کن
درون باغ ولایت به سادگی، گل کن

دل شکسته‌تان از چه رو هراسان شد
که حکم، حکم خدا بود و عاقبت آن شد
دلش شکسته و دیگر شهید نتوان شد
اگرچه سخت، ولی می‌توان که انسان شد

بیا برای دل دوست، هم‌دمی بشویم
اگر زیاد نشد، لااقل کمی بشویم
خلیفه روی زمین، قطب عالمی بشویم
برای خویشتن خویش، آدمی بشویم

 

رضا امیرخانی ۳۶ساله را بعضی‌ها با «من‌او» و «بی‌وتن»‌اش می‌شناسند، بعضی‌ها با ریاست‌اش بر انجمن اهل قلم، بعضی‌ها با سرلوحه‌هایش در لوح والبته بعضی‌ها که سبقه‌اش را می‌دانند او را به شعرهایش؛ ذوقی که به‌قول خودش دیگر نیست!

آن‌روزها بروبچه‌های علامه‌حلی هرسال شب‌شعر می‌گرفتند به مناسبت انقلاب، از بهمن۶۵ شروع کردند و مجموع هفت شب‌شعر را در مجموعه‌ای بنام « هفت سپهر » نشر سمپاد چاپ کرد؛ هشتمین شب‌شعر از آن مجموعه را رفیقی شفیق و یاری دیروزی، روی نوار داشت؛ نوار کاستی که بعدها از داشپورت رنویی دزیده شد وما خوش‌شانس بودیم که ریخته بودیم‌اش روی پی‌سی! وقتی برای خود رضا می‌گفتیم مشتاق بود تا صدا و شعر خودش در پانزده‌سال پیش بشنود.

متن پیاده‌شده شعر را می‌خواستم در ادامه مطلب بیاورم دیدم شد ۱۰صفحه! دوست‌داشتید ‌فایل۹۸۰کیلوبایتی ۱۵دقیقه و ۲۶ثانیه‌اش را با فرمت ra دانلود کنید و بشنوید.

 

  • صدرا مجد

نظرات (۲۷)

سلام داداش!
خوش گذشت..
عیدت مبارک..

یا علی.
نمیخواین بگین اینجا هم خوردم به سمپادیا که...تازه یه سه چهار سالیه از دستتون خلاص شدم

تولدش مبارک مهدی جان لطفا به وقتش ظهور کن
سفر جمکرانم خاطره انگیزه...نماز صبح به امامت نمی دونم کی...بستن شبستان که دلم می خواد جف پا برم تو شیکمشون....جم شدن همه یه جا و داریم از بوی پا و عرق خفه می شیم و یکی ام این وسط داره کله شو می کوبه به محراب و امامو صدا می زنه انگار امام تو محرابه....نمازش که باید حواست به تعدادش باشه و وضوی تو هوای یخبندونش که هوش از سرت می پرونه...کلا حال میده
من چند سال پیش کتاب شان را خواندم. بعدا هم خیلی دنبال اش گشتم اما پیدا نکردم. این پست شما برای من سورپرایز بود. واقعا ممنون.
عیدتان هم مبارک.
  • زیر نور ماه
  • سلام...
    و نیمه ی شعبانی دیگر... در امتداد انتظار های بی پایان...
    با اشک های انتظار! عیدتان مبارک
  • تاجر شیرازی
  • یه نظر سنجی گذاشته سایت فردا که ایا در خود امادگی ظهور حضرت را می بینید اکثریت گفته اند خیر......
    حالا چه کند مهدی............
    چند سال نرفتی ج م ک ر ا ن وای گفتی من که خیلی سال
    خدا فرجشو برسونه
    سلام
    اللهم عجل لولیک الفرج.
    کوفیان نیز امامشان را خواندند و ظهورش را در کربلا دیدند.
    وای برما اگر نامه های دعوتمان به دست اماممان برسد و وقت آمدنش....
    نمی دانم ... شاید مسلمش آمده باشد ... شاید بجای فروافتادن از کنگره های دارالعماره کوفه جام زهر به دستش داده باشند ... خدا کند همه ی ما مهدوی شویم والا او که مهدی هست.
  • آب، خرد و روشنی
  • ***(قبل از هر چیز از شما درخواست می کنم این شکوه نامه را تا انتها بخوانید)***

    دلم هوای تو کرده هوای امدنت
    صدای پای تو اید صدای امدنت
    بهار با تو بیاید به خانه دل ما
    قدم به خانه ما نه صفای امدنت
    عید شما هم مبارک
    یا حق
    عیدتون مبارک.
    سلام

    عید شما نیز مبارک ان شاء الله.

    اتفاقا امروز عصر به خانه برمی گشتم گربه ای را به دامپزشکی برده بودم و بعد از رادیوگرافی معلوم شد هر دو پای حیوان از ناحیه ران با ضربهء چوب شکسته شده اند یکی از استخوانهای ران خرد شده بود، در حالیکه به بیماری و شدت توحش انسانها فکر می کردم در مسیر از میدان ولیعصر گذشتم پر بود از پلیس ضد شورش با جلیقه ای ضد گلوله و سپر و باتوم ناخودآگاه آن شعر علیرضا قزوه از ذهنم گذشت:
    در میدان ولی عصر، هیچکس به اندازهء خود آقا غریب نیست...
    سلام
    عید شما مبارک.
    اومدم یه چیزی بنویسم ، پرید!
  • مهتاب ترین
  • عمریست که از حضور او جا ماندیم
    در غربت سرد خویش تنها ماندیم
    او منتظر است تا که ما برگردیم
    مائیم که در غیبت کبری ماندیم...
    قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است/ 11 بار شمردیم و یکی باز کم است
    این همه آب که جاریست، نه اقیانوس است/ عرق شرم زمین است که سرباز کم است

    این فرمتra را چه نرم افزاری میخونه؟
    به آستمید:

    باید real player نصب کنی اما از اون بهتر پیدا کردن یه Codec Pack است مثل:

    K-Lite codec pack یا Xp Codec Pack که معمولا در مجموعه های نرم افزاری هست(در بخش multimedia) این جوری با هر نرم افزاری باز می شه و فرق نمی کنه اینم واسه دانلود اگه می خوای

    http://rapidshare.com/files/133235637/klcodec410Corporate.rar

    پسورد: www.dl4all.com
    پاسخ:
    ممنون از اطلاع‌رسانی فنی‌ات
  • یک نفر طلبه
  • خواندم.. شیعه سوسول را هم خوشم نیاند
    یا علی
  • بیرون از حلقه!
  • سلام برادر!
    دیر رسیدم! معذرت! با تاخیر عیدتان مبارک!! اما می دانی برادر جان، در دنیای حقیقی بعضی جا ها لبخند می زنم و می گذرم، چون آدم ها یکی نیستند، زبان مشترک ندارند! دلم نمی خواهد برای این پست چیزی بگویم حرف زده باشم، یعنی اگر بزنم درگیری ، جنگ، حالا شاید شما اهل اش باشید چه نباشید حرف نمی زنم برای این کلمه " ج م ک ر ا ن " می دانی یک جاهایی آرامش و زود گذشتن و لبخند زدن از حقیقت بهتر است.
    " ج م ک ر ان" می خواهد مرا زیر زمینی کند، قرار است زندگی کنم ، قرار نیست مجبور باشم به یاد چیزی بی افتم چه شکلی است و چه شکلی خواهد بود ...
    "ج م ک ر ا ن " برای من یعنی آینه نداشتن، ( بروید سراغ دو پست قبلی شاهد بیاورم...؟) "ج م ک ر ا ن " برای من یعنی دنبال چیزی گشتن توی آینه ی خانه ی دیگران، "ج م ک ر ان " برای من یعنی امام زمان را روی ویترین مغازه ها دیدن.
    می ترسم می ترسم ، کاش همه مان مجبور شویم پیرایه‌ها، اضافه‌ها را بزنیم کنار توی ذهن مان؛ خود و آقا را تصور کنیم . که خسته نشویم از این تصور کردن ، خسته نشویم از این در ذهن، در خیال زندگی کردن !
    برادر جان دعا می کنم هیچ گاه تصورتمان بی غش نباشدف شما هم برای ما دعا کنید.
    لذت می برم از خواندن نوشته هایتان!
    یا حق.
    الان باید چه کرد؟الآن؟کلافه بودن توی جامعه به شدت عیانه.به فال نیک بگیریم یا...؟

    این قسمتش قشنگ بود:
    اگرچه سخت، ولی می‌توان که انسان شد...
    سلام
    من اولین باره که به این خانه سر میزنم.
    بسیار زیباست.قشنگ است و دلنشین برای من.

    موفق و موید باشید.
    الان که فکر می کنم امیرخانی بیست ساله را چقدر چقدر بیشتر از امیرخانی سی و شش ساله دوست دارم ! حیف ...
    سر زدیم و حض کردیم
    خیلی حال کردیم
    Salam khobi ? Matlabet fogholade bod , be manam sar bezan va yadam bede shayad ruzi mese to shodam . Montazera
  • آب، خرد و روشنی
  • ای بابا برادر بزرگتر عزیز ما به حذف شدن سخنانمان عادت داریم! سوء تفاهم نشود. کار شما درست بود ولی هدف من "نوشتن" شکوه نامه ام نبود. هدف من این بود که این قضیه که شما مرا "مدعی مقبولیت" می نامی و من شما را "مدعی مشروعیت" چگونه پدید آمده و اگر جای ما با هم عوض می شد کاری که شما می کردید با این مفاهیمی که ازشان دم می زنید - و در این زمانه ی عجیب خوب کاری هم می کنید- چه بود برادرم. فعلا که از هیچ یک از شما دوستان پاسخی دریافت نکرده ام تا خدا در آینده چه بخواهد. یا علی.
  • آب، خرد و روشنی
  • سلام. جسارتا پستی نوشته ام که اگر بخوانید بد نیست...
    سلام.
    چقدر دلنشین است این پست شاعرانه ی زیبا.دلم می خواهد چندین بار بخوانمش.
    ممنون
    salam. ajab sh're zibayi gozashtid. kheili safa kardam. hagh yaretoon.
    بردار شما که کار خیر می کنی لااقل با یک فرمتی کار خیر بکن که ما هم بتونیم پلی کنیم!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی