دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

زیر چتر یک دیوانه

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۸، ۰۱:۱۰ ق.ظ

محله ما دیوانه زیاد دارد، علتش را درست نمی‌دانم
شاید قدیمی بودنش علت باشد، شاید سنتی بودن مردم‌اش، شاید هم خود هم‌محله‌ای‌ها !
می‌گویند قبل‌ترها این مدرسه سر خیابان که الان طلاب درش درس می‌خوانند، دیوانه‌‌خانه بوده؛ الله‌اعلم.
الان که جای دیگر مستأجریم تا ملک پدری را چهارتا رویش بسازیم دلم برای تک‌تک‌شان تنگ شده
هم‌محله‌های دوست‌داشتنی :
یکی رو می‌کرد به دیوار و نسخه‌ای که دست‌اش بود را هی مرور می‌کرد آن‌هم با صدای بلند
آن‌یکی همین‌جوری کج‌وکوله رژه می‌رفت در محله
دیگری به میتی‌تلفنی معروف بود، انگاری دسته‌ی تلفن‌های قدیمی را می‌چرخاند و هی [...]

اما یکی‌شان بود که وقتی دوروبرش شلوغ می‌شد دیگر کنترل‌اش دست خودش نبود؛ گمان می‌کرد به طرف‌داری او جمع شده‌اند، خنده‌های زیر لب بچه‌های شر محله را نمی‌دید؛ شایدهم می‌دید و نمی‌خواست دوروبرش خلوت شود؛ آخر این‌جور که می گویند دیوانه‌ها هم دیوانه نیستند!
شاید از تنهایی می‌ترسید؛ از فراموشی در تاریخ
از آنکه آیندگان بی‌عرضه‌گی‌اش در تاریخ را بخوانند
همین بود که دوست داشت دور و برش شلوغ باشد
زیر چترش همه باشند و شلوغ

دارم فکر می‌کنم همه یک‌جورهایی دیوانه‌ایم

یکی دیوانه‌ای را گفت: بشمار                برای من، همه دیوانگان را
جوابش داد: کاین کاریست مشکل   شمارم، خواهی ار فرزانگان را


  • صدرا مجد

نظرات (۲۷)

چه پست مور مور کننده‌ایی!
خودمونیم تو هم خوب بلدی قولنجیاتو به همدیگه ربط بدیا
اما از حق نگذریم قلمت حرف نداره.
برا این بدبختا وم دعا کن.
عقل داشتن که این کارارو نمی کردن.
با یکی ازدوستامون که صحبت می کردم می گف ما براساس احساسمون عمل کردیم نه منطق
  • خبرنگارافتخاری نیویورک تایمز
  • :)
    :؟!
    :(
    پاسخ:
    !؟!؟!؟!
    من اینجام چون دیوانه ام. ولی احمق که نیستم!

    انشا الله خدا همه ما رو شفا بده

    دارم فکر می کنم دور کی شلوغ تره....یعنی اون دیوونه تره

    ما که تنهایی دیوانه ایم با کسی هم کاری نداریم
    زهوشیاران عالم هر که را دیدم غمی دارد
    دلا دیوانه شو دیوانگی هم عالمی دارد....
  • تاجر شیرازی
  • 2 تا دیونه معروف تو اصفهانن خیلی معروفن.
    1-حسن کرواتی منطقه چهاراه نوربارون سمت:پلیس
    2-محمود اپاراتی:میدان شهدا -سمت:سرمربی تیم ذوبآهن
    دیوونه های محله شما به این با کلاسی هستن
    پاسخ:
    اما هم‌محله‌ای‌های ما یه چیز دیگند!
    رضا امیرخانی: استعدادهای درخشان، قطعه‌ی چند؟ ردیفِ چند؟

    http://ermia.ir/Contents.aspx?id=400
    پاسخ:
    چقدر قشنگ نوشته درد دل ما ها را
    هر کدوم از هم محله های شما برند جاهای دیگه به دیوونه ی اون محله معروف میشند! ببین دیگه اینا کی اند!!!
    دیوانگانی را دیدم از صد تا مرد ،مردتر!!
    من از دیوانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد؛ آن...!!!
  • من ...شایدم او!
  • ز هوشیاران عالم هر که را دیدم غمی دارد
    ...
    با "مسک" کاملا موافقم.....
  • تنهاتر ازآینه
  • من هم از فراموشی در تاریخ می ترسم...
    آره می دونم دیوانه هستم
    بهره بردیم.....
    مخصوصاً از این جمله که : دوست داشت دور و برش شلوغ باشه و زیر چترش همه باشند!!

    مثل بعضی از خواص جامعه ما که هنوز خوش دارند در توهمات خود روزگار بگذرانند....

    به ما هم سر بزنید.....
    یه کم بیش از حد غلیظ نیست که به "سید" سبزها بگی دیوونه؟
    سلام
    خدا بیامرزدش دیونه اولی رو میگم. چه فوشائی میداد!!
    عجیب ترین دیون محل از نظر من این مرتضی است. نه قبول نداری. یه کم روش زوم کن.!
    در محله‌ی قبلی ما هم یک آقایی بود
    یک کیف پول سرمه‌ای رنگ می‌گرفت جلوی دهنش
    و ادای پلیس راهنمایی رانندگی را در می‌آورد
    به ماشین‌ها می‌گفت:سریع‌تر برید جلو
    گاهی هم به بچه‌های دانشگاه صنعتی می‌گفت!
    البته من هیچ‌وقت فرصت نکردم به این فکر کنم که آیا دوست‌داشتنی است یا نه
    ...
    تا از آن محله آمدیم اینجا
    که از آن آقاها ندارد...
    پاراگراف سوم محشر بود!
    آدم یک جورهایی به اصفهانی ها شک‌ش می‌بره.

    راستی این عکس رئیس دیوانه ها شبیه فرهاد خواستگار مهتاب توی دلنوازانه!
    سید میثم من دیونه ترینم؟!...مرد حسابی دیگه در حد "تلفنی" که نیستم که !
    همه وقت و همه جا پر بوده از این دیوانه ها
    اما قسمت غم انگیز این پست همان
    یکی دوست داشتنی است که با چهار تا عوض می شود.
    یک سؤال، این دیوانه پاراگراف سوم، مادرزاد شیرین‌عقل بوده است یا این اواخر "چیز" خورش کرده‌اند و شیرین‌عقل شده است؟
  • آب، خرد و روشنی
  • سیاسی نوشته ای.

    خوشم نیامد...

    بی عرضه های تاریخ زیادند. آیندگان قضاوت خواهند کرد...
  • آب، خرد و روشنی
  • خنجر حنجرها...

    http://abkheradroshani.blogfa.com/post-21.aspx
    پیامبر از جایی عبور می کردند دیدند مردم کسی را گذاشته اند وسط و به او می خندند. سوال کردند به چی می خندید؟ مردم گفتند طرف دیوانه است و کارهایش خنده دار. پیامبر (صل الله علیه و اله) فرمودند این شخص دیوانه نیست بلکه مریض است. دیوانه کسی است که دنیایش را بر آخرتش ترجیح دهد.
  • حسین رنجبر
  • دیوانه بودن افتخار داره. تو دور و زمنونه ای که همه احمقند اونی که بهش بگن دیوونه سالم
    از طریق وبلاگ نفسانیات اینجا اومدم
    گوشی دست دوم تون را به من می فروشید؟
    خریدار منصف
    سلام
    مدرسه ی فرزانه قبلا دیوونه خونه بوده نه مدرسه ی صدر.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی