دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

ما هم گم‌شده‌ایم !؟

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۸۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ

 
خیلی وقت است حرف‌وحدیث این سریال آمریکایی همه‌جا هست، چند وقتی بود فروکش کرده بود؛ آن‌هم به سبب پایان سیزن ۵اش؛ اما در همین حین هم وقتی خبر دوبله لاست روی تلکس خبرگزاری‌ها رفت بحث داخلی داغ‌تر شد؛ خصوصا وقتی که گفته شد نرم‌افزار 100میلیونی خریده شده برای بهبود پوشش بازیگران‌اش!

هرچه بود و هرچه هست؛ بحث سر چیز دیگری‌ست
و آن قدرت رسانه است و میزان نفوذ و تاثیرش

این آمریکایی‌ها قاعده‌های خاصی دارند، مثلا برنامه‌های سالانه‌شان را فقط روی تاریخ تنظیم نمی‌کنند، یعنی با دو پارامتر مشخص می‌کنند، یکی روز هفته یکی هم تاریخ، مثلا Thanksgiving Day می‌شود آخرین پنج‌شنبه ماه نوامبر.
طبق سنت دویست و بیست ساله، اوایل سال میلادی جدید پرزیدنت درباره وضعیت عمومی ایالات متحده در برابر نشست مشترک دو مجلس کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند؛ این سخنرانی سالانه آخرین 3شنبه ژانویه برگزار می‌شود؛ ولی امسال یک روز دیرتر انجام شد

خیلی ساده‌است، میلیون‌ها آمریکایی می‌خواستند سه‌شنبه روی شبکه abc پیش‌نمایش سیزن ششم LOST را ببینند و چند هفته قبل سخنگوی کاخ‌سفید گفت که این دو با هم تلاقی پیدا نخواهد کرد، جای نگرانی نیست!

درباره سریال لاست این‌قدر در وبلاگ‌ها و سایت‌ها نوشته شده است که حتی می‌توانید یک LostPedia هم برایش پیدا کنید، اما هرچه بگردید یک تحلیل شسته رفته در موردش پیدا نمی‌کنید
یعنی یک سرچ ساده در گوگل ۶۵۴هزار نتیجه برای‌تان نشان می‌دهد اما از این بین به تعداد انگشتان دست‌تان (آن‌هم یکی از دوتا دست!) می‌توانید تحلیل خوب برای این سریال بخوانید
تحلیلی که باید کارشناسان رسانه‌‌ای ما، اساتید ارتباطات ما، هنرمندان فیلم‌ساز و منتقد ما، روان‌شناسان ما و محققان حوزه اجتماعی خیلی زودتر دست می‌جنباندند؛ فقط می‌توانید تحلیل «حسن عباسی» را آن‌هم با ورژن ضدصهیونیستی  غلیظ، پیدا کنید

لاست - LOST

شاید، شاید روزی در « دهکده شخصی »  نوشتم برای لاست؛
برای مسافرانی که گم می‌شوند در جزیره‌ای و جزیره برای‌شان چه خواب‌هایی که نمی‌بیند و ما که گم‌شده ایم در این لاست!
مایی که گم‌شده‌ایم در این دنیای رسانه‌ای

پی‌نوشت:

تحلیل ضدصهیونیستی غلیظ « حسن عباسی » در مورد LOST 

همه چیز در مورد سریال لاست در www.LOST.ir و حتی لاست پدیا

برای دوستانی که نمی‌دانند، سریال لاست از سپتامبر2004 روی شبکه abc امریکا  شروع شده است و تا امروز نزدیک 100اپیزود در 5قسمت‌اش پخش شده است که سری جدید (سیزن6) از دوم فوریه شروع می‌شود؛ این مجموعه تلویزیونی داستان گروهی از بازماندگان سقوط یک هواپیما بر فراز جزیره‌ای ناشناس دراقیانوس آرام است.

مدت های بحث این‌که چه بازیگرهای ایرانی می‌توانند جای کارکترهای این سریال بازی کنند در بازی‌های وبلاگی داغ بود؛ من هم به نوبه خودم این‌ها را تائید می‌کنم :
جک شفرد :  شهاب حسینی /  جان لاک : جمشید هاشم پور/ ساویر : حسام نواب صفوی / جولیت : هدیه تهرانی / هارلی : مهران غفوریان /  چارلی : علی صادقی / سعید : حمید فرخ نژاد / بن : آتیلا پسیانی / آنا لوسیا : نسرین مقانلو
والبته هیچ‌ گزینه مناسبی برای کیت نجستم !

همه این‌ها را نوشتم برای دو چیز
یکی ادای دین به « آنا لوسیا » و دیگری برای معرفی « 
دهکده شخصی  » خودم!

 

  • صدرا مجد

نظرات (۱۵)

لاست را دوست دارم چون خوب با آن تفریح می کنم. هرچند در میانه اش یادم می ماند به جز تفریح چیز دیگری نیست.حواسم هست که فکر نکنم این برتری کالیفرنیکیشنیایی لاست است که باید نیمه لخت کند آسیایی مثلا متعصب را کنار دریا که مثل بقیه باد بخورد بهش و خیلی چیزهای دیگرش.

تحلیل حسن عباسی هم در این وانفصا بد نبود اما جدای ضد صهیونی و غلیظ بودن مثل همیشه آمیخته با مغلطه و حرامزاده بودن همه شخصیت های لاست و این حرف ها.

خدا رو شکر به وقتش گفتیم بی خیاله هر چی لاسته. فصل پنجم را ندیدم تا حال سازندگانش و ادعای باید همه اش را ببینی و الا دیوانه می شوی را بگیرم.

البته به خیلی چیزهای دیگر هم گفتم بی خیال مثل درس خواندن تا در یک مسابقه رباتیک اول شویم (شدیم و بی خیال ادعای سهمیه داشتنش هم شدیم) احتمالا باز هم آزاد راه می شویم مثل این چهارساله یا سرباز.
شاید لیلا حاتمی برای کیت بد نباشه!
پاسخ:
کیت با این روحیات شهوت‌انگیزناکش!؟
الان شما آمریکایی شدین؟!
دهکده شخصی مجازی حقیقی آمریکایی مبارک.
نشریه وزینی است 24 . از سسله مجلات همشهری . به سردبیری حسین معززی نیا . شماره دی ماه آن پرونده خوبی داشت در مورد سریال بینی . از آن جمله lost.
  • آب، خرد و روشنی
  • تابستان امسال قسمتم شد بروم مراقبت از یکی عزیزان که به شدت بیمار و زخمی شده بود. این عزیز علاقه ی بسیاری به فیلم های سینمایی دارد و خوب مسلم است که من هارددیسکم را باید ببرم تهران که نصف شب ها بیکار نباشیم! چهار سیزنش را رسیدیم تمام کنیم. حتی گاهی اوقات می شد که بعد نماز و افطاری می نشستیم پایش تا سحری و نماز صبح. این عادت شب بیدار ماندن را هم به لطف کارهایی مانند کار تابستان امسالم پیدا کرده ام، آنهم از چند سال پیش! تعجب نکنید که مگر تو درس و مشق نداری!

    دستتان درد نکند! یاد آن روزها برایم زنده شد...
  • آب، خرد و روشنی
  • رفع ابهام (احتمالی!):این عزیزمان به خاطر بدن درد نمی توانست بخوابد!

    دهکده ی شخصی تان مبارک!
    مبارکه کدخدا
    بسم الله
    سلام
    .
    نگاه خوبی دارید به یک مسئله ی تقریبا فراگیر ...
    متاسفانه این کارشناسان رسانه ای که میگید خیلی وقت برای چنین کارهای پیش پا افتاده و بی اهمیتی ندارن ...!
    .
    موفق باشید
    چقدر از بسکه سوال برایم ایجاد شد وسط این پسط، گم شدم..
    سلام
    امانم از دلی خوش.
    خدا رو شکر که خوشتونه میشینید این سریل ها رو میبینید
    ایول خوشم اومد از تغییر رشته پیداست دچار تحولا ت شدی.
    میگم از کوجا میتونم در ارتباط با این دانشکده اطلاعات جمع کونم؟
    چه رشته هائی داره ؟
    از طریق کنکور میگیره یا جدا خودش آزمون میگیره؟
  • پیامک های سیاسی
  • شهید سید مرتضی آوینی :

    امام (ره) به ما آموخت که "انتظار در مبارزه است" و این بزرگ ترین پیام او بود.

    ایام الله دهه فجر بر همه ی منتظران گرامی باد.

    به امید فجر نهایی.
    سریالشان...شبکه های خبری شان...
    موتور های جستجوشان...سایت هایشان...
    همه چیزشان!
    نابودمان کرده است به خدا.
    نابود.
    خیلی سریال بی خودیه....ما که حوصله مون سر رفت...البته تحلیلای عباسی بر خلاف معمول در مورد این سریال پر بیراه نیست. غیر از چند جاش که مزخرف میگه بقیه خیلی ساده ست و کسی هم منکرش نشده که ایشون حالا ادعای کشف داشته باشه.
    به رسم کودکی شاید گریه درمان خوبی باشد برای گم شدگان...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی