دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

یک پیشنهاد دوستانه-بچه‌گانه به فدارسیون فوتبال

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ

 

یک سؤال دارم و هزارها جواب، اما می‌گردم دنبال بهترین‌شان؛

جداً چرا می‌خواهید بازی شنبه (فینال لیگ برتر!) را برگزار کنید؟

 

هزینه بیخود برای ورزشگاه آزادی، همکاران دوست‌داشتنی صداوسیما، خبرنگاران عشق جنجال، داوران بی‌طرف، عزیزان زحمت‌کش اتوبوس‌رانی، مهربانان نیروی انتظامی، بازیکنان بنده خدا محتاج نون شب و مهم‌تر از همه بیش از یک‌100هزار نفر تماشاچی عشق پرسپولیس (تازه اگر آن خدا بیامرزد ورزشگاه بزرگ‌تر می‌ساخت، بلکه بیشتر!)

فکر نمی‌کنید خدایی نکرده، خدایی نکرده ممکنه اتفاق فینال جام حذفی سال پیش بیافتد؟ آن‌وقت شما چه می‌کنید با این 100هزار تماشاچی و میلیون‌ها ( اگر این باشگاه‌های پکیده منچستر و بارسا و رئال و غیره می‌گذاشتند، میلیاردها ) طرفدار دل‌شکسته!؟

 پس بهتر نیست بدون این فینال، پرسپولیس را قهرمان معرفی کنید!!!

 

 

 

رسانه ملی‌ ما مگر از همان روز اول دوست نداشت امپراتور را قهرمان معرفی کند؟

همه و همه دست به دست هم نداده بودیم تا اثبات کنیم کمک مربی کره و هلند در چندین جام‌جهانی می‌تواند بیاید کشورش و عشق بورزد به مردمانش که بعد از سی‌سال بدبختی منتظر روزهای خوش فوتبالی‌اند بدست‌تان او !؟

 

مگر کمیته عدالت‌پیشه انضباطی فدراسیون من‌باب اختلال در ورزشگاهی که نه امنیت‌اش دست باشگاه است و نه نظمش، بخاطر حماقت یک تماشاگر ( نه تماشاگرنما! ) که معلوم نیست سر از کجا درآورده بود و کی‌ بود و کجا بود و کجا رفت، از رقیب اصلی 5 امتیاز کسر ننمود و محروم تا اطلاع ثانوی! حالا اتفاقی دست‌خدا از آستین استکبار فیفا درآمد و 6 امتیاز به سبب مدیریت اشتباه از محبوب قلب‌ها کم کرد!

 

شبکه وزین سه مگر تیمی جز پایتخت‌نشینان را صدرنشین لیگ به‌حساب می‌آورد!؟ وگرنه می‌شود هفته سی‌ام، بازی صدرنشین را زنده نشان ندهد و لیگ برتر جزیره را بگذارد! تازه آخر بازی منچستر را هم قطع کند و برود سراغ بازی تیم سوم لیگ و سایپا!!!

 

مگر تهیه‌کننده فیلم و مجری و مفسر تلویزیونی بعد از هفته سی‌و‌یکم نفرمود «... حالا پرسپولیس فقط یک برد می‌خواهد برای قهرمانی و شادی دل میلیون‌ها طرف‌دارش ...»

 

صداوسیمای مخاطب‌محور ما مگر چیز بزرگی می‌خواهد غیر قهرمانی یکی از پایتخت‌نشینان! تا امپراتورش را بیاورد یا ژنرالش را  ویا مربی گوله خوش‌مزگی را به برنامه‌های زنده تا بیننده جذب کند! آخر آن مهاجم ساکت و آرام سیبکی مگر جذابیت دارد؟ یا آن محرم همیشه مصدوم یا عوامل یک تیم شهرستانی!

 

 

چرا ما همیشه بدنبال فضای دوقطبی‌ایم، یا قرمز یا آبی! یا راست یا چپ! یا حق با ماست یا علیه ماست!

 

جدا چه اشکالی دارد مثل تمام دنیا تیم‌های میزبان در زمین خودشان از میهمانان پذیرایی کنند؟ کجای دنیا شورای تامین استان‌شان این حق را از یک تیم در یک لیگ مثلا حرفه‌ای می‌گیرد؟

چرا باید سرخابی‌ها همیشه در تهران میزبان باشند و سال به سال هم به تعداد تیم‌های تهرانی لیگ برتری افزوده شود (امسال هم نیروی زمین در راه است)

صباباطری در صباشهر می‌تواند Champion لیگ را برگزار کند اما نمی‌تواند میزبان پرسپولیس باشد! سایپا می‌تواند در کرج، الوصل و الکویت را پذیرا باشد اما میزبانی جلوی سرخابی‌ها خلاف امنیت استان است!

 

به نظر شما، شیرین‌فراز سقوط کرده، وظیفه‌ای جز بالابردن آوراژ گل داشت یا دروازبان سایپا کاری جز هدیه 3 امتیاز در دقیقه 85 و یاحتی صبای قهرمانی از دست‌داده، کاری داشت جز نمایشی برای شادی دل میلیون‌ها هوادار!

 

اصلا چرا باید چند100میلیون دست‌مزد بازیکنان و مربی‌یان سرخابی از جیب سازمان تربیت‌بدنی برود! چرا خصوصی‌اش نمی کنند!؟ چرا باید اعضای شورای شهر تهران عضو هیات مدیره هایشان باشند و بدتر معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس! این اسمش رانت نیست!؟

 

 

تحلیلی‌ترین برنامه فوتبالی رسانه‌یمان باید 30دقیقه بدنبال علت گریه‌زاری حاجی فتح‌ا.. زاده باشد و رفتن فیروزخان و تحمیل‌نظر هیات‌مدیره آن‌هم در یک شرایط کاملا آرام باشگاه یا دنبال علت لباس تنگ پوشیدن نیکی، علت دعوای استیلی و قطبی یا اینکه چرا خلیلی زیر لب می‌گوید "نمیزاره گل بزنم" یا پرت کردن بطری آب و رفتن از ورزشگاه...

مگر مشکلات فوتبال ما غیر از این‌هاست!؟

 

کسی هست بپرسد: چرا ملوان نیم‌فصل اول، الان دارد سقوط می‌کند؟ چرا مربی سپاهان بعد از باشگاه‌های جهان رفت؟ جرجویچ ذوب‌آهن که بود و از کجا آمد؟ چرا تیم مهد فوتبال، آبادان، دارد می‌رود دسته پایین‌تر؟ اصلا چرا تیم‌های لیگ حرفه‌ای ما زمین اختصاصی ندارند؟ چرا درآمدهای استادیوم‌ها برای باشگاه‌ها نیست؟ چرا حق پخش تلویزیونی نداریم؟ پول آگهی‌های دور زمین کجا می‌رود؟ امنیت برگزاری بازی‌ها چرا دست نیروی انتظامی‌ست؟ (مگر سرباز صفر وظیفه بلد است با یک تماشاچی عصبانی چه‌طور برخورد کند) چرا بازیکنان فوتبال مالیات نمی‌دهند؟ و هزاران چرای فوتبالی دیگر...

اما مگر برنامه‌های رسانه ملی ما وظیفه دارند بجز جذب مخاطب، اتلاف وقتش، بالا بردن تعداد پیامک‌ها، دادن جایزه و چهره‌سازی یک فوتبالیست برای جوانانِ بدنبال الگوی ما؟

 

 

 

 

یاد آن روزهایی می‌افتم که دربی تهران همیشه هم‌راه بود با دعوا و بزن‌بزن و اخراج، بعد مدت‌ها خیلی جالب مساوی می‌شد این بازی حساس! برای خوشحالی همه!

تماشاگران میلیونی دو طرف، برای داور بنده خدا، برای نیروهای خدوم انتظامی و حتی برای اتوبوس‌های بی‌زبان شرکت واحد.

خوب حالا که امکان مساوی هم نیست، برگزارش نکنید؛ مگر یک قهرمانی چیست که برایش دل این همه آدم را به تالاپ و تولوپ بندازید! اصلا تقسیم کنید، یک فصل آبی یک فصل قرمز؛ یا جام حذفی برای اوون، لیگ برتر برای این! بی‌خودی هم این‌همه خرج برگزاری لیگ و جام و ... نکنید.

 خداییش بد پیشنهادیست!؟

قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و استقلال در جام حذفی

به 70میلیون طرفدارشان پیش‌آپیش مبارک!

 

 

 

  • صدرا مجد

نظرات (۱۴)

همگی با هم یک صدا..........

دام درا دارام......سپاهان.....سپاهان.....

به به...به به......حالا با هم یه موج اصفانی..
.......$$$$........$$$$.......$$$$.......$$$$........$$$$......
پرسپولیس سولاخه...


به امیدی پیروزی تیم سپاهان
اگه همین الان پاشی بری از یکی از این آقایون بپرسی چرا اینقدر خرج فوتبال می کنید مگه مشکل مملکت شما اینه!!! چرا اینقدر خودتون رو الاف می کنید دو تا جواب بهتون می دن: یکی اینکه سرگرمی مردم این مملکت همینه و دیگه اینکه این ورزش کی افتخار برا ما تو دنیا خلق می کنه. یکی نیست بگه آخه شما هر بازی مسخره دیگه ای را هم اگه صبح تا شب با زور تو حلق این ملت بکنید و صبح تا شب هر چی پول تو مملکته بریزی تو حلقوم اون سرگرمی ملت هم با همون حال می کنن. افتخار را هم که دیگه همه ملت می دونن یعنی چی؟؟؟ یعنی آبروریزی یعنی بی معنی بازی و منگل بازی یه مشت بچه سوسول احمق لوس عوضی که برن هر جا می رسن آبروی مملکت رو ببرن. (حالا غیر از یکی دو سه نفر استثنا)
................
..........
.....
...
اگه همین الان پاشی بری از یکی از این آقایون بپرسی چرا اینقدر خرج فوتبال می کنید مگه مشکل مملکت شما اینه!!! چرا اینقدر خودتون رو الاف می کنید دو تا جواب بهتون می دن: یکی اینکه سرگرمی مردم این مملکت همینه و دیگه اینکه این ورزش کی افتخار برا ما تو دنیا خلق می کنه. یکی نیست بگه آخه شما هر بازی مسخره دیگه ای را هم اگه صبح تا شب با زور تو حلق این ملت بکنید و صبح تا شب هر چی پول تو مملکته بریزی تو حلقوم اون سرگرمی ملت هم با همون حال می کنن. افتخار را هم که دیگه همه ملت می دونن یعنی چی؟؟؟ یعنی آبروریزی یعنی بی معنی بازی و منگل بازی یه مشت بچه سوسول احمق لوس عوضی که برن هر جا می رسن آبروی مملکت رو ببرن. (حالا غیر از یکی دو سه نفر استثنا)
................
..........
.....
...
جالبه که با این همه انفاق به این تیم های پلید تهرانی ناگهانی سوتی در دقیقه 87 نیمه نهایی جام حذفی سال قبل کشیده می شود تا یک پنالتی بحث برانگیز قلب به قول همان گزارشگر بی طرف میلیون ها هوادار پرسپولیس رو از تپیدن بندازه...! به شکستنش کار ندارم....
  • نفسانیات یک من
  • حرص نخور
    اولندش این همه که نوشتین یه سوال بود؟!
    دومندش که شنیدم یه نفر هزینه 23 تا توپ و تقبل کرده تا هی 23 نفر تو زمین سر یه توپ دعواشون نشه! هزینه 24 مین توپ هم با من! یکی واسه شما می خرم. زیاد حرص نخورین!
    خداییش دیگه! بازی شو اونا انجام می دن، ورزششو اونا می کن، پولشو اونا می گیرن شما پسرا این وسط چی می خواین؟!!
    حالا غصه نخورین، من هم دعا می کنم سپاهان ببره تا این پستتون کشک شه!!!
    این بار عدالته خارج از فوتبال حکم کرد که شما قهرمان نشید......
  • فقط پرسپولیس
  • حالا 100هزارتا باهم :

    جام ندادیم بهتون
    33پل تو کـــونــــتــــون
    سلام
    اصل قضیه همین است. جالب بود که دیدم نظراتمان اینقدر نزدیک است.
    "و این نتیجه چیزی از ارزشهای ... کم نمی کنه!" تا به حال فکر کرده ای چقدر از این جمله متنفری؟!
    و به قول یک نفر: "سپاهان در نیمه ی سوم باخت!"
    یا علی مددی
    حالا شاه حسینی باید عدالتش را به معرض نمایش بگذارد
    راستی دیشب دیدی عادل ناعادل تو برنامه 90 گفت چون کورشدن چشم طرفدار سپاهان دلخراش است و مردم را می رنجاند نمی تواند تصاویر را پخش کند او یادش رفته بود هر هفته نمایشی از سرباز احمدی تو رسانه ملی پخش می کرد و چه نامردانه و البته ....
  • محمد معماریان
  • بامزه ترین کامنتی که برات گذاشته بودن این بود:

    «دومندش که شنیدم یه نفر هزینه 23 تا توپ و تقبل کرده تا هی 23 نفر تو زمین سر یه توپ دعواشون نشه! هزینه 24 مین توپ هم با من!»

    این آبجی، اگر واقعا آبجی باشند، لازمه توضیحی درباره این «تعداد» (23 و 24) بدهند. تا اونجایی که بنده می دونم، تیم فوتبال 11 نفره است، پس مجموعا 22 توپ لازم دارد. اگر بخواهیم داور را هم حساب کنیم، یا باید فقط داور وسط را حساب کنیم که مجموعا میشه همون 23 تا و بسه و دیگه لازم نیست ایشون زحمت بکشن؛ یا باید دو تا کمک داور هم حساب کنیم که میشه 25 تا. شاید هم دو تیم رو با مربیهاشون حساب کرده اند (هر تیم 11 بازیکن + 1 مربی) که باید توضیح داد اگه فقط سرمربی هست، چرا مدیرعامل باشگاه نباشه و...

    خلاصه که توضیح لازم داره
    توضیح!
    22 تا بازیکن+ داور وسط چون فقط اون می دود دنبال توپ! بقیه نمی شه که یه جا واستن توپم بگیرن. این می شه 23 تا. 24 هم برای جناب صدرا که هر چند ندویدن دنبال توپ اما چون زیاد حرص خوردن می گیریم واسشون! حالا شما اگه ناراحتین 25 می رو هم واسه شما بگیریم
    البته من دیگه هزینه 25 می رو نمی تونم قبول کنم چون جیبم خالیه اما دعا می کنم یه آدم خییر پیدا شه براتون بگیره
    یه مشت بد اصفهانی!عق!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی