دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

حاشیه‌نگاری بر سفر رئیس‌جمهور به اصفهان (3)

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۰۰ ق.ظ

جایگاه نچندان ویژه

جایگاه ویژه کلا در ادبیات دیدارهای مردمی تعریف مشخصی ندارد، یعنی شما می‌توانید هرکسی را در اینجا پیدا کنید، تازه متوجه شدم اون جانیاز بنده خدایی که اون‌وقت می‌خواست از بین اون جمعیت وارد بشه "سردار نصر" بود و الان که من ایستاده‌ام پشت سرم رئیس سازمان تبلیغات است ، دو سه ردیف جلوتر دکتر سقائیان با سردبیر عزیزمون و در ردیف جلوی جلوی عباس‌آقا و چندتا مدیرکل و حاج‌آقا اون‌بین‌ها هم همه‌جور آدمی هست، یکی که به نظر کنترل درستی بر اعصابش ندارد و در بین سخنرانی هرازچند گاهی بلند می‌شود و چندتا شعار می‌دهد تا چندتا آدم متشخص تا ... بهرحال به این نتیجه رسیدم که یا ما آدم مهمی شدیم که در ردیف مدیرکل‌ها و مسوولین قرار گرفته‌ایم یا اونها خضوع و تواضع دارند یا اصلا اونها همچین هم مهم نیستند و یا اینکه اصلا جایگاه ویژه یه چیز همین‌جوریست!!!

 

دوست‌داران رئیس‌جمهور در کاشان

 

چانه‌های گرم مسؤولین

جمعیت وحشتناکی که میدان را پرکرده است منتظر حضور رئیس‌جمهور است اما مگر مسؤولان چانه‌شان به این راحتی سرد می‌شود! اول امام‌جمعه بعد حاج‌آقای رهبر بعد دکتر کامران و بالاخره استان‌دار.

صحبت‌های محمد‌تقی رهبر به نمایندگی از دکتر استکی، مهندس فولادگر ، ــــــــــــــ ، آقای کامران و خانم اخوان بود. این مکث نسبتا طولانی در بیان رهبر همه را بیشتر متوجه تفاوت دیدگاه‌های نمایندگان مجلس اصفهان کرد که مؤکد آن صحبت‌های کامران بطور مجزا و تشکر ویژه از خانم اخوان که خودشون –ببخشبد وقت خودشون- را در اختیار  دکتر قرار داده‌ بودند، بود.

 

● معاون اجرایی و عکس یادگاری

اما در بین صحبت‌های سخنرانان گویا تنها برای خودشان مهم بود چون مردم که منتظر صحبت‌های رئیس‌جمهورشان بودند و رئیس‌جمهور هم مشغول پاسخ به ابراز احساسات مردم! در این بین یک صحنه جالب که تک صحنه‌ای بود که تونستیم عکس بگیریم در وسط‌های صحبت‌های احمدی‌نژاد متوجه یک صحنه شدیم :

 

 

به دایره قرمز دقت کنید

 

نفهمیدید؟ این یکی را نگاه کنید :

 

 

بیشتر دقت کنید

 

بله اونجایی که دایره قرمز هست، جناب سعید‌لو معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایستاده‌اند و مشغول عکس‌برداری از جمعیت میدان !!!

بعد از چند دقیقه تازه خبرنگاران متوجه حضور سعیدلو بر یکی از دهنه‌های مسجد می‌شوند و همچنین سعیدلو متوجه آنها! این‌هم عکس یادگاری ایشون :

 

عکس یادگاری سعیدلو هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد

 

20 دقیقه ستایش اصفهان !

اما 20 دقیقه اول صحبت‌های احمدی‌نژاد تماما اختصاص داشت به تعریف و تمجید از اصفهان :

 

اصفهان دیار مردمان مرد و شجاع و قهرمان

اصفهان سنگر تسخیرناپذیر ایمان جهاد و شهادت

اصفهان سرزمین ایمان و عشق و ربوبیت الهی

اصفهان قرارگاه و مهد پرورش علم ، فقه ، معرفت و ادب ایران زمین

اصفهان پایگاه تمدن و فرهنگ و هنر و نماد متعالی از ایمان آمیخته به علم و عشق آمیخته به هنر و هنر آمیخته به مجاهدت و سعی توام با حکت و عقل و دیانت

چراغ حکمت و عقل و نور و اخلاق و زیبایی  وهنر ادب در تاریخ پرافتخار این شهر نهفته است.

اصفهان یک موزه بزرگ از هنر و فرهنگ و تمدن و زیبایی بی نظیر و قلب تپنده ایران است که چشم همه جهانیان را به خود خیره کرده است.

اصفهان پایتخت دلهای شیدا و عاشق و قلبهای پاک ایرانیان است.

 

نمی‌دانیم این‌همه تعریف از اصفهان به سبب بیشترین رای‌ای بود که اصفهانی‌ها در سوم‌تیر به او دادند یا اینکه می‌خواست تلافی یکی به آخری بودن سفر استانی را از دل مردم اصفهان دربیاورد یا برای پاک‌کردن کدورتی که اصفهانی‌ها از او به سبب نیامدنش به پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشتند و یا جمله‌ای که در شهر ق. گفته بود که اینجا پایتخت فرهنگی جهان اسلام است؟

به هر سبب که بود خوش بود.

 

به نظرتان احمدی‌نژاد چه می‌کند؟

 

خلاقیت اصفهانیان در شعار سازی !

بعد از این‌همه تعریف نوبت به صحبت‌های محلی رسید که احمدی‌نژاد پرسید : " خسته‌اید یا دو نکته دیگر را بگویم؟ " که مردم گفتند " نه " حالا این نه یعنی چه؟ یعنی نه خسته نیستیم یا نه نگو !؟ بهرحال شعار نسبتا جدید احمدی‌نژاد حلال این قضیه بود ، " کی خستست؟ دشــــــمــــــن  " و شعار جالبی که بقول احمدی‌نژاد از ذوق و سلیقه و هنر اصفهانی‌ها منشا گرفته " انرژی هسته‌ای ... کی گفته خسته‌ایم "

و مهم‌ترین نکته سخنرانی‌اش، ریشه‌کنی رژیم اشغال‌گر از بیخ و بن :

« ... دولت اسرائیل اگر خیال می کند الان هم 60 سال قبل است و ملت های منطقه در خواب هستند اشتباه می کند، امروز ملت ها بیدار شده‌اند .
اگر شما فکر می کنید با ترور رهبران فلسطینی می توانید زمینه را برای حمله مجدد در تابستان به لبنان فراهم کنید به شما می گویم سخت در اشتباه هستید.

اگر امسال مجددا اشتباه خود را تکرار کنید بدانید اقیانوس خشم ملت ها به تلاطم درخواهد آمد و ریشه رژیم صهیونیستی را از بیخ و بن برخواهد کند. ... »

 

 

 ادامه دارد ...

  • صدرا مجد

نظرات (۱۰)

  • عماد افروغ !
  • « ... عزیز دل برادر، عضو فعال کمسیون فرهنگی، مامور تذکرات به اردوهای دانش‌جویی در مجلس ... »
    آقا با این تیکه خیلی حال نمودیم
    این یک دعوتنامه است
    سلام

    از این که به من سر زدید ممنون. ولی چیزی را می خواستم بگویم.
    چطور ما به خاطر دفاعمان مواخذه می شویم ولی شما به خاطر تهمت هایتان مواخذه نمی شویم.بهتر است در اسلام بیشتر تفکر کنید.
    ببخشید یه سوالی داشتم:
    میشه توضیح بدین چه جوری فهمیدین آقای سعیدلو مشغول عکسبرداری از جمعیتند؟
    البته احتمالا تا دوربین خبرگزاری مهر اومده سعید لو سریع دوربینش رو گذاشته تو جیبش و همونجور که پیداست لبخند زده و عکس یادگاری گرفته.
    ضمنا برو این قسمت لینکای وبلاگ منو درست کن
    یالا
    عزیز دل برادر! آخه ما که به حرف‌های دکتر گوش نمی‌دادیم، حواسمون این‌ور و اون‌ور بود یــــکـــــهـــــــو دیدیم سعیدلو از اون بالا سردر اورده و داره با گوشیش از جمعیت عکس میگیره!
    هرچی دنبال یه عکاس خلاق گشتم اون دورورا نبود مجبور شدیم با N70 خودمون عکس یگیریم.
    افتاد ؟
  • بهروز شجاعی
  • سلام ...من متعصبم یا شما؟ یه عکس از بالای میدان امام یا از زاویه مخالف بیاورید یا یه تصویر تلویزیونی تا من تمام حرفامو پس بگیرم....تا 20 متری جایگاه جمعیت فشرده بوذد و بعد از اون تا عالی قاپو جمعیت پراکنده...شما هم حتما جلو بودی و در حلقه اول ولی از دوستانی که بین جمعیت بودند می تونید حقیقت را بپرسید.
    این یارو سعید لو که اساساَ قاطیه. خیلی بهش کار نداشته باش.
    سلام وبلاگ زیبایی دارین همیشه حاشیه زندگیتون زیبا و بهاری اما لطیف باشه
    سلام. هنوز همة مطالبتون رو نخوندم ولی میتونم بگم که قالب زیبایی دارین. فقط پر واضحه که روی اون پله ها ننشستید! (کمی زیاد پر واضحه..)

    موفق باشید در پناه حضرت دوست.
    خدانگهدار
    گزارش جالبی بدون چاپلوسی از...........
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی