دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

۳ مطلب در فروردين ۱۳۸۸ ثبت شده است

قرار است پرزیدنت مردمی‌مان آخر هفته میهمان اصفهانی‌ها باشند، یادش بخیر دو سال پیش، حاشیه‌نگاری ۴پست‌ای از یکی به آخرمانده سفرهای شهرستانی رئیس‌جمهور.
پست‌هایی که هنوز عکس‌ها و میان‌تیترهایش پُر جستجوترین واژه‌هایی هستند که راه را بر این‌ وبلاگ از موتور جستجوها باز می‌کنند!

حاشیه‌نگاری بر سفر رئیس‌جمهور به اصفهان (خرداد۸۶) ۱ و ۲ و ۳ و ۴ 

راه‌های بسته
... پیاده مثل همیشه کوچه پس کوچه‌های پشت میدان را طی می‌کردم، کوچه‌ها بنظر خیلی خلوت بودند برعکس هروقتی که راهپیمایی یا برنامه‌ای ویژه در میدان بود، براحتی نه، اما می‌شد جای پارک پیدا کرد، آدم‌ها هم خیلی کم بودند! ...

جایگاه به اصطلاح ویژه
... اسم جایگاه ویژه را آدم که می شنود یاد VIP و اون جایگاهی که برای مهمانان خاص تعبیه شده است می‌افتد اما اگر در این دیدارهای مردمی جایگاه ویژه رفته باشید متوجه می‌شود که ویژه یعنی چه! یک دهنه ورودی به عرض 62سانتی‌متر که برفراز این دهنه یک آدم هیکل گنده ایستاده اونهم با کت‌وشلوار ...

احمدی‌نژاد در اصفهان، خردادماه86

چانه‌های گرم مسؤولین
... جمعیت وحشتناکی که میدان را پرکرده است منتظر حضور رئیس‌جمهور است اما مگر مسؤولان چانه‌شان به این راحتی سرد می‌شود! اول امام‌جمعه بعد حاج‌آقای رهبر بعد دکتر کامران و بالاخره استان‌دار...

 ۲۰دقیقه ستایش اصفهان
... بیست دقیقه اول صحبت‌های احمدی‌نژاد تماما اختصاص داشت به تعریف و تمجید از اصفهان، نمی‌دانیم این‌همه تعریف از اصفهان به سبب بیشترین رای‌ای بود که اصفهانی‌ها در سوم‌تیر به او دادند یا برای پاک‌کردن کدورتی که اصفهانی‌ها از او به سبب نیامدنش به پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشتند...

شبکه استانی و مسؤولیت ایجاد حالت تهوع
... شبکه اصفهان انصافا در این ۵روز سنگ تمام گذاشت ، اینقدر تصویر احمدی‌نژاد را در کلیپ‌های مختلف با آهنگ‌ها مرتبط و بی‌ربط پخش کرد که ...

حاشیه‌نگاری بر سفر رئیس‌جمهور به اصفهان (خرداد۸۶) ۱ و ۲ و ۳ و ۴

هنوز لحظه دست دادن با شهردار تهران که اردیبهشت۸۴ به اصفهان آمده بود و من با جمعی از رفقا که هنوز هم طرفدار پروپاقرص دکترند، به استقبالش رفته بودیم را به یاد دارم.
لحظه به لحظه، دنبال فرصتی بودم که تنها گیرش بیاورم و بگویمش "جون من دکتر همون تهران را بچسب اگه می‌خواهی کاری برای مملکت بکنی، حالا نه، رئیس‌جمهوری نه! "
یادم نمی‌رود مردی را که چهره‌ای با لکه‌های سفید و سرخ داشت، یکی از بچه‌ها معرفی‌اش کرد، مغز متفکر دکتر! پل ارتباطی دکتر با رسانه‌ها!
و حالا همان علی اکبر جوان‌فکر چنان ارتباط مطلوبی ایجاد کرده است میان مردم و رسانه‌ها و دولت که همه سپاس‌گزارش هستند!
و من افسوس آن لحظه‌های از دست‌داده ۴سال پیش را می‌خورم که این‌بار آنقدر اطرافیان و مستقبلین دارد که حتی صدایم هم به او نمی‌رسد که بگویمش ...

خسته نباشی مرد
اما ای کاش ...

 

  • صدرا مجد

When one door of happiness closes, another opens;
but often we look so long at the closed door that
we do not see the one which has been opened for us
Helen Adams Keller

پارسا

ما اغلب وقت‌ها به درهایی که شادی را بر ما بسته است،  نگاه می‌کنیم
ولی هیچ‌گاه کسی را که برای‌مان درهای شادی را می‌گشاید نمی‌بینیم

مسلما دیدن یک برادرزاده متولد ۲خرداد در ینگه دنیا  اون‌هم بعد ۱۰ماه، کلی عموجان را سر ذوق می‌آورد

 

  • صدرا مجد

گویا امسال باید مصرف‌مان را با الگویی اصلاح کنیم، یا اینکه الگوی‌مان را مصرف ِ اصلاح کنیم و شایدهم اصلاح مصرف الگو کنیم؛ هر ۶-۷ شبکه سیما را که بنگرید در این ایام نوروزی دعوت‌مان می‌کند به یکی از این‌ها.
نوشتن این سه‌کلمه کنارهم، زیر لوگوی شبکه‌های سیما با طرح‌های جذاب و بدیع!، دقیقا تداعی‌کننده برداشت‌های مختلف است از حرف‌های آقا؛ درست مثل هرسال!

حالا ما هم به نشانه پیروی از معظم‌له، چند پیش‌نهاد اصلاح‌گرایانه تقدیم می‌کنیم:

  • اصلاح سیستم انتخابات با کم کردن کاندیدای زاید و موی‌دماغ
  • انتصاب صادق لاریجانی به ریاست قوه قضائیه و متعاقبش محمدجوادشون برای ریاست ‌جمهوری، به‌منظور راحت‌شدن خیال دکتر علی و عدم تحمیل هزینه به مملکت و مردم بخاطر خود نشان‌دادن!
  • تقسیم مستقیم پول نفت بین کارمندان و اخراج حداکثری درنتیجه عدم مصرف بیهوده آب، برق و گاز در ادارات دولتی
  • افزایش مدت خدمت کلیه منتخبین اعم از ریاست‌جمهوری، مجلس، شورا،...  به منظور جلوگیری از اسراف میلیاردی انتخابات‌
  • عدم ارائه لایحه بودجه به مجلس و تصویب بودجه دولت توسط فوق‌متخصصان پارلمان برای کاهش هزینه‌های جاری دولت و افزوده‌شدن افتخاراتی دیگر بر دکتر لاریجانی و دکتر توکلی و دکتر ...
  • صادرکردن تمامی محصولات ایران‌خودرو و سایپا  به خارج برای به تساوی کشاندن مصرف سوخت کشورهای دیگر دنیا با ما بعلاوه فروش بیشتر نفت و بنزین ما به آنها!
  • قهرمانی یکی درمیان پرسپولیس و استقلال در لیگ و جلوگیری از اسراف‌های میلیاردی فوتبالی

ضمنا پیشنهاد می‌شود چند سمینار و کنفرانس برگزار شود که ببینیم چگونه این الگو را مصرف کنیم یا اصلاح را الگو کنیم و یاهرکار دیگر!

این عکس جایگاه سخنرانی مرقد مطهر در اول فروردین۸۸ هم هیچ ربطی به اصلاح و الگو و اسراف و مصرف ندارد، یک‌وقت انگ نزنین به ما، همان اول کلام، پیروی خود را اعلام نمودیم ها !جایگاه سخنرانی در مرقد مطهر امام رضا ، اول فروردین 88

همیشه کارمان همین است، باید تظاهرات کنیم علیه اهانت‌ها به پیام‌بر درحالیکه نمی‌دانیم کی، چی گفته! باید محکوم کنیم در حالیکه نمی‌دانیم چی، چی هست و حالا هم باید پاسخی را بشنویم به حرف‌هایی که رییس‌جمهور آمریکا زده است در حالیکه حتی یک‌بار، فقط برای رضای خدا یک‌بار در اخبارمان گفته نشد که پرزیدنت اوباما به ما ایرانیان و البته به رهبران ما پیام داده است و البته آن‌هم با لحنی جدید، آن‌وقت ایراد می‌گیرند که چرا رسانه‌های آمریکا نامه احمدی‌نژاد به بوش و یا پیام تبریک‌اش به اوباما را خوب منعکس نکردند!

«... امروزمی خواهم بهترین آرزوهای خود را به همۀ کسانی که نوروز را در سرتاسر جهان جشن می‌گیرند تقدیم کنم ...  ما از تمدن بزرگ شما آگاهیم. دستاوردهای شما احترام ایالات متحده و جهان را برانگیخته است ... برای مدتی نزدیک به سه دهه روابط میان دو کشور تیره و تار بوده است. ولی این جشن، یادآوری برای نقاط مشترک بشریت است که همه ما را به هم پیوند می‌دهد... پس این فصلی برای آغازی نو است ... ما اختلافاتی جدی داریم که با گذشت زمان بر آنها افزوده شده است... دولت ما در صدد ایجاد یک پیوند سازنده میان ایالات متحده، ایران و جامعۀ جهانی است. این فرایند با تهدید به پیش نمی‌رود. به جای آن ما خواستار برقراری ارتباطی صادقانه و مبتنی بر احترام متقابل هستیم... ایالات متحده مایل است که جمهوری اسلامی ایران بر جایگاه راستین خود در جامعۀ بین‌الملل قرار بگیرد. شما دارای چنین حقی هستید... من می‌دانم که این منظور به آسانی تحقق‌پذیر نیست ...»
سپاسگزارم؛ عید شما مبارک!

سخنان پرزیدنت باراک اوباما، جشن نوروز، واشنگتن دی‌سی، 20 مارس 2009


خدایا!
 چنین مباد که طبیعت بی‌جان، جامه‌ء نو پوشد
و ما مدعیان جان، هم‌چنان در رفتار کهنه خویش بمانیم.
* سال نویی داشته باشی *


 

  • صدرا مجد