دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

نوستالژی گل و گلشن IUT

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۸۸، ۰۱:۱۲ ق.ظ

گمانم خیلی از رفتارهای‌مان عادتی‌ست، مثلا تمام ۴سال کارشناسی و ۲-۳سال بعدش که رفت‌و‌آمدم زیاد بود به IUT، به تعداد انگشتان دست هم نشد که صبح به سرویس نرسم، یعنی هر روز این ۶-۷سال را هفت نشده از خانه می‌زدم بیرون؛ از وقتیofficeمان آمد به فاصله ۵دقیقه‌ای با دوچرخه از منزل، گفتم وای خدا چقدر وقت save کردم، حداقل روزی ۹۰دقیقه!
اما ای دل غافل که این ساعت بیولوژیک ناجنس ما عادت کرد بطور ناخودآگاه و wake up اش شد ۸و۱۰دقیقه؛ یعنی یک جوری تنظیم می‌شود برنامه‌ام که ۹ سر ِکار باشم !

دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن رئیس جدید دانشگاه صنعتی اصفهان بجای دکتر قربانیترم پنج که شد «بررسی سیستم‌های قدرت» را ۲ استاد ارائه ‌دادند، اکبر و گلشن؛ آخرش نفهمیدم به سبب جور شدن برنامه بود که با گلشن گرفتیم یا حس درس‌خوانیم گل کرد و استاد گلابی را انتخاب نکردیم! هرچه بود جلسه دوم-سوم یکی از بچه‌ها وقتی استاد روی‌اش به تابلو بود مزه‌ای انداخت، استاد همان‌طور (رو به تابلو) گفت: « آقای سارنگ! چیزی فرمودین؟» وما ماندیم درکف Voice Detection استاد!

قبل‌ترها بچه‌ها می‌گفتند ۵ دقیقه آخر کلاسش را می‌گذارد به چند کلام از نهج البلاغه، گرچه بین استادهای برق این‌گونه رفتار عجیب غریب بود اما اون ترم که نشد آن‌گونه!

اما آن‌چه استاد ما را کرده بود استاد، سخت‌گیری‌اش بود در درس و نمره! خصوصا برای بچه‌ مذهبی‌ها ! شخصا وقتی طبق معمول میان‌ترمم خوب نشده بود و رفته بودم اتاقش، کلی گله کرد که « چرا درست درس نمی‌خونی، دیدمت اون‌بار توی اون جلسه که داشتی کارهاش را می‌کردی، اولویت اول درس، بعد کارهای جنبی و همایش و جلسه! »
و البته ما هم جبران کردیم به لطف خدا در پایان ترم.

اما همه این‌ها یک‌طرف و هفتمین دوره انتخابات مجلس-اسفند۸۲  طرف دیگر
از سال۸۱ و پیروزی غیرمنتظره بچه‌هایی با نام « خانه دوست کجاست؟ » در انتخابات دوره دوم شوراها تا این انتخابات کلی بحث و جدل در اصفهان همیشه مزخرف از لحاظ سیاسی، شکل گرفت مابین سنتی‌هایی که گمان می‌کردند پیروزی قبلی علت رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان و توجه مجدد به سنت‌گرایان راست است و جوانانی که تازه فهمیده بودند پیروزی چه طمعی دارد! این‌بار جمع این‌دو زیر یک بیرق نشد، «هوای تازه» و «صبح امید» شدند فصل جدایی نسل جوان اصول‌گرا و محافظه‌کاران سنتی راست. این استقلال، این‌بار زود بود برای جوانان و لیست پنج‌نفره‌شان که دکتر همدانی گلشن را هم در بر می‌گرفت رأی نیاورد

اما دو چیز را اثبات کرد:
یکی استقلال جوان‌هایی که دیگر نمی‌خواستند زیر بیرق سنت اندیشان راست، بازی کنند و دیگری تحولی در عرصه تبلیغات انتخاباتی شهری و نتیجه هردویش شد پیروزی همین جوان‌ها در تیرماه۸۴ درحالی‌که سنتی‌ها با علی لاریجانی با نیم‌میلیون رأی بیشتر از آرای باطله، ششم شدند!

«من خدای را به نرخ روز بندگی نمی‌کنم» انتخابات مجلس هفتم  هوای تازه

بعد از آن دوره، دکتر همدانی گلشن یک‌بار شد معاون آموزشی دانشگاه که اتفاقا حسابی بروبچه‌ها را حال آورد، معاون آموزشی‌ای که برای اولین بار جلوی حذف پزشکی که به دروغ‌گویانه‌ترین وجه ممکن معادل حذف تک‌درس شده بود را گرفت و البته چندین جور سخت‌گیری دیگر. به سبب اینکه این دوره را در دانشگاه نبودم نمی‌توانم تحلیل کنم که عملکرد دکتر چگونه بود اما هرچه بود آخرش رسید به اینکه بالاخره دور ریاست از دست کشاورزها خارج شد و باز رسید به برقی‌ها !

بعد از دوره ۸ساله سقائیان‌نژاد برقی(۶۸-۷۶) یک دوره شش ساله را آهون‌منش(۷۶-۸۲) و یک دوره چهارساله را قربانی(۸۴-۸۸) (هر دو از دانشکده کشاورزی) بر دانشگاه صنعتی ریاست کردند (البته در این بین دکتر عباسی موادی هم بود) اما تنها دانشکده‌ای که ورودی‌های غیر فنی در دانشگاه صنعتی اصفهان را داراست، گویا ساخته شده بود فقط برای پرورش استاد جهت مدیریت دانشگاه!

خلاصه این پیروزی برقی‌ها در بازپس‌گیری قدرت را باید دید سرانجامش چیست؟

پی‌نوشت:

خوب خرده نگیرید! بچه‌ای که ۲سالی هست پایش را در جایی که هفت‌سال می‌رفته و می‌آمده نگذاشته، باید هم بعد چند هفته خبر تعویض ریاست برایش بشود یک پست وبلاگی ( ۱۸بهمن۸۸ تودیع و معارفه دکتر قربانی-دکتر همدانی  )

طبق شایعات قوی تأئید نشده، دوست بی‌مرام ما، هیئت علمی IUT شده است، گرچه شاخ درآوردم اما ان‌شاءالله هرجا هست و هرجور، خوش باشد و شاد و همین‌طور بی‌خبر!

این حس نوستالژیک وقتی تحریک شد که باید IUT را مقایسه کرد با « این‌جا، آن‌جاست »

خاطرات گلشن را باید حاج‌آقا تعریف کند که خاطراتی دارد تعریف کردنی و
خاطرات « هوای تازه » را هم مسک و جواد و گواه !


 

  • صدرا مجد

نظرات (۳۹)

احتمالا چون اون ترم همون چند خط رو هم نخوند
سخت گیرتر شد
اون هم برای بچه مذهبی ها؟!!
سر تا پای برق IUT را جمع می‌‎زدی 4 نفر آدم حسابی مثل گلشن همدانی پیدا نمی‌کردی. بنده خدا به جرم گلاب نبودم عجب فحش‌هایی می‌خورد.

من همیشه از قدرت فراری بودم، سال 4 از درد ناچاری رفتم درس بررسی را گرفتم که فارغ ‌التحصیل بشوم. حالی بردم از درسش که توی کل 4 سال فقط از 2 تا درس دیگر این‌قدر لذت برده بودم. تازه اون 2 تا یکی از ریاضی بود یکی از کامپیوتر، به عبارتی اولین و تنها درسی که در برق گرفتم و واقعا از لذت بردم و چیز فهم شدم.

یک چیز دیگر هم داشت و اون هم این بود که از میان سلایق شخصیش تنها یک چیز بود که در عملکرد حرفه‌ایش نمود واضح داشت و آن هم درست و جدی انجام دادن کارش بود. این یکی مشخصه‌اش نه میان مذهبی، نه میان غیر مذهبی، نه میان اصلاح طلب و نه میان اصول‌گراها را نمی‌شود راحت پیدا کرد.

حالا چرا این همه نوشتم بماند برای بعد
یا حق
بنده که برقی نبودم ولی در زمانی که ایشان معاون آموزشی بودند یک ملاقاتی با ایشان داشتم که بماند برای چه بود و نتیجه اش جه شد.ولی واقعا مفید بود و من به این نتیجه رسیدم که ایشان در کارشان بسیار مسئولیت پذیر هستند.
ای کاش میگفتین که دکتر قربانی به چه سمتی منصوب شده اند.
صدرا خان دست شما درد نکه! حالا این طور شد در اولین فرصت باید از شما هم یک تعریف اساسی بکنم
چه جالب! نمی دونستم. یادم باشه یک زنگش بزنم تبریک بگم. :دی
نخیر! آقا ما این کله دنیا خبر داریم اونوقت شما بی خبرین؟ ایشون شده رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم!
حالا سیر زندگی جالب میشه.
آخی.. هوای تازه
یادمه جنجالی‌ترین عکس مال آقای رحیم‌زاده بود و فتوشاپی‌ترین از آقای دکتر شما! و آشناترینش هم از خانم آذری
.
تیتر زیبایی است
  • آب، خرد و روشنی
  • سلام سید!

    دعا کنین خدا قسمت ما هم بکنه این صنعتی بودن رو !!!

    البت امیرکبیری بودن و شریفی بودن چیز دیگه ایه!

    علم و صنعت که دیگه حرفش رو هم نزن!
    در اولین دیدار حقیر با دکترمان ایشان به ما گفت که دوره دانشجویی مستاجر و به نوعی همرزم ابوی ما بوده است!!!
    یه خونه دانشجویی داشتیم که ازش پنج شش تا مدیر درجه یک برای نظام درآمده!!!
    بنازم برکت مال حلال رو!!!
    سلام
    به قول خودت (خلاصه این پیروزی برقی‌ها در بازپس‌گیری قدرت را باید دید سرانجامش چیست؟)
    راستی نگفتی این دوست بی مرامت کیه؟
    من 78 ای صنعتی بودم
    یادش به خیر
    سلام.اون نوشته اول وبلاگت منو به فکر فرو برد.ای کاش من هم میتونستم جایی داشته باشم برای نوشتن بدون نگرانی از فیلتر شدن، بدون ترس از دستگیر شدن و بدون .... هرچند جوانیم گذشته ولی هنوز آرزو برایم عیب نیست.
    اینو یادم رفت
    جالبه ها! برقیها رتبه اولیهای قبولی مهندسی و کشاورزیها رتبه آخریهای قبولیِ مهندسی
    پاسخ:
    همین
    سلام سید
    خوفی و خوشی؟
    یه سوال
    چرا ما فقط محرما همو میبینیم؟!!!
    بیشتر از یادداشت ها ،خیلی بیشتر،
    طرح های قشنگی که می زنید منو میاره اینجا.
    اون چن تا پست پایین تر مثلاً
  • علی فارابی
  • الان 7 سالی میشه که تو صنعتی اصفهان هستم
    جالب اینجاست که هر بار سر مسائل مدیریتی و سیاسی و بعضا آن تشکل معروفه جاد سراغش میرم ریز نمرات ترم های قبلی را میاره جلو چشمان مبارک
    اطلاعاتش از پیشرفت تز بنده از استاد راهنمام هم بیشتره!
    بگذریم
    به طور کلی معتقدم بین مدیریت مطلوب و ضریب هوشی افراد نسبت کاملا مستقیم و خطی وجود داره... طبیعتا همدانی برقی بسیار از همسانهای قبلی خود یعنی کشاورزیجات جلوتره
    همانطور که احمدی نژاد مهندس از دیگران....
    سلام
    .
    سلام
    1. دارم فکر می‌کنم یک مهندس کشاورزی به جای "پیروزی برقی‌ها در بازپس‌گیری قدرت" می‌نوشت:
    شکست کشاورزی‌ها و واگذار کردن زمین!

    2. خیلی تعصب ندارم چون همه‌جورش را داریم: خودم کشاورز و دوستم برق و برادرم مواد! ولی چرا علیه کشاورزی‌ها یک جو بد بوجود آمده در کامنت‌ها: که اگر رییس نباشند می‌روند استاد دانشکده کشاورزی می‌شوند و باید برایشان زبان درآورد؛ رتبه‌های آخر قبولی مهندسی هستند؛ و ضریب هوشی پایینی دارند؟! همه‌ی این‌ها اشتباه است، بنا به ادله روشن و اطلاعات دقیق. این را می‌گذارم کنار همان اشتباهات فنی خود پست
    و نیز
    3. اول نوشتید از وقتی دکتر همدانی گلشن معاون آموزشی دانشگاه بودند و انصافا عملکرد خوبی هم داشتند و بعد می‌گویید: سرانجام پیروزی؟ پس سمت معاون آموزشی چه می‌شود؟ که قدرت تغییر دادن هم داشته‌اند بنا به شواهد؟
    یک مجموعه است متشکل از رییس و معاونین و بقیه. یک سیستم که همه‌ی اعضا با همکاری هم باعث موفقیت می‌شوند. مدیریت خوب به تنهایی کشک است. درضمن معاون آموزشی ِ دکتر همدانی از اساتید دانشکده کشاورزی هستند!
    4. آن هم که قبلاً گفته بودیم، دقیقش این است:
    شوهر ِ
    خاله‌ی
    شوهر ِ
    خواهر ِ
    همسر ِ
    برادرِ ِ
    ما!!
    اگر توی ایلات و عشایر زندگی می‌کردیم، با هم فامیل بودیم!

    5. خوب بلدید آن دهکده شخصی ِ نوساز و کم مخاطب! را به اینجا گره بزنید ها!!


    زیاده جسارت است.
    پاسخ:
    بزرگ‌وارید
    1. در کار نیست و من هم با برد و باخت کاری نداشتم. روی انتخاب کلمات تاکید داشتم که متناسب با رشته تحصیلی‌تان بوده.

    2. "تنها دانشکده‌ای که ورودی‌های غیر فنی در دانشگاه صنعتی اصفهان را داراست"
    آیا قبلاً عرض نشده بود که
    ورودی‌های دانشکده‌های شیمی، فیزیک، ریاضی و مهندسی منابع طبیعی نیز غیر فنی می‌باشند؟
    ...
    سلام
    خدا قوت ...
    *اگر ساده اندیشان باور کنند که:دشمن بهشت را برایمان تصویر می کند امادر جهنم هم رهایمان نخواهد کرد،جهان پر از معنویت می شود!

    سید
    اخ اخ آی گفتین " گاهی کسی تو مسیر زندگی قرار میگره، درست همون موقع که باید باشه و نیازش داری" با تمام وجود درکش کردم.
    منم از این استادهایی که مخصوصا رو درس خوندن بچه مذهبی ها حساس باشن خیلی خوشم میاد(اینو نوشتم که فکر نکنید فقط گوشه موشه ها رو میبینم و با اصل مطلب کاری ندارم، هر چند اعتقاد دارم مهمترین حرفها همیشه همونهایی هستند که تو گوشه اند)
    یا حق
    Hi!!!!
    سلام
    شبکه اجتماعی نت ایران، سرزمین مجازی ایرانیان، با آغاز دهه فجر شروع به فعالیت کرد. از شما دوست عزیز هم دعوت به فعالیت در این شبکه میشود
    به امید ایجاد شبکه ای امن برای ایرانیان
    یا علی
    www.netiran.info
    برای من بیشتر از همه مرورو خاطراتش جالب بود. حالی کردیم سید.
    هـــــــــــــــــــــــــــــــــی خدا






    Sanye.blogfa.com
    سلام
    فکر کنم یه قدرتی از صنعتی (یعنی من) که 13 واحد با دکتر همدانی پاس کرده (یعنی من) بتونه به خوبی در موردش نظر بده، نظر من اینه : دکتر همدانی خیلی دوستت دارم، خیلی کارت درسته، خیلی ازت چیز یاد گرفتم و...
    یه خاطره دارم از دکتر همدانی خیلی توپه یه بار تو فوتبال برات تعریف میکنم(البته اگه بیای)
    سلام

    ادامه کامنتینگ:
    2. تفاوت در برداشت!
    ملاک دسته‌بندی شما این بود که در دوره متوسطه رشته ریاضی بوده‌اند یا تجربی
    من رشته‌های iut را به سه دسته فنی مهندسی، علوم پایه و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تفکیک کرده بودم.
    سلام
    هر چند دلم تیره ز زنگار گناه است

    سهمم ز غم هجر تو ای گمشده آه است


    بازآی تو ای مِهر نهان گشته که اکنون

    هنگام طلوع تو در این شام سیاه است

    التماس دعا
    مکتب علامه
    همایش 22 خرداد تا 22 بهمن، 8 ماه نبرد سایبری
    در راستای پاسداشت هشت ماه نبرد سایبری و اتحاد و همگرایی در بین نیرو های مردمی مدافع انقلاب اسلامی در فضای سایبر این گروه تصمیم به برگزاری همایشی در تاریخ 11 اسفند ماه 88 درشهر تهران شهرک قدس ، خیابان ایران زمین ، جنب خیابان گلستان بازارچه قدیم جنب تالار سبز سالن همایش های آسمان می کند و از همه دلسوزان این عرصه دعوت به همکاری و حضور می نماید ...
  • یوسف محمدی
  • آرومتر مهندس!
    اون دانشکده ایی که اینقدر دل پر ازش داری مدیر دانشگاه به شهرهای دیگه صادر میکنه!قابل توجه توی بچه فنی و سایرین که اول از همه قرار بود دکتر میبدی رو از یزد بیارن برای مدیریت صنعتی که البت نماینده یزد تو مجلس مانع شد.اینجا کوجاس بهت میگم نه گلشنی و نه هیچ کس دیگه مدیریتش به پای مدیران دانشکده کشاورزی نمیرسه.اگه قربانی یکم رادیکال نبود و اندکی حرف گوش کن بود کار به اینجا نمیرسید!
    علی الحساب قرار طی یه حرکت انقلابی نام ملکی تبار و عریضی روزی 10بار در شبکه خبر یعنوان مهندسین صداوسیما زیرنویس بشه!!!!!!!
    چرا آپ نمی کنید؟
    سلام علیکم

    این اولین باره که در یک وبلاگ کامنت میگذارم.

    امروز به طور اتفاقی از یکی همکاران شندیم که دکتر همدانی رئیس دانشگاه شدند و این باعث شد جستجوئی در خبرهای انترنتی در این باره بکنم. و این وبلاگ را دیدم. نوشته هایش در باره دکتر جالب بود و من را دوباره برگرداند به زمانهای دور..
    من ورودی برق صنعتی اصفهان سال 75 مقطع کارشناسی هستم. دوره دکترا هم که 5 سال طول کشید همانجا بودم. در هر دو مقطع استاد راهنمایم دکتر همدانی بود کارشناسی ارشد هم با ایشان ارتباطم قطع نشد. یعنی تقریبا یه ده سالی همدیگرو می شناسیم.
    در دوره کارشناسی دو درس رله و حفاظت و تاسیسات را با ایشان داشتم و بله درست است ایشان در آن زمانها ده دقیقه آخر کلاسشهان را بحث سیاسی میکردند. ولی یادم هست آن زمان جو زیاد سیاسی نشده بود و دانشجویان سیاسی نبودیم نه آنطرفی بودیم و نه این طرفی

    از همدانی در طول این مدت درسهای زیادی گرفتم و حال سعی میکنم روش ایشان را در زندگی درس و پژوهش ادامه بدم

    ادامه دارد..
    خاطراتی زیادی با ایشان داشتم

    یادمه یه بار یه کاری از من خواست ولی بهش گفتم امروز وقت ندارم
    من عادت دارم در ضمن کار روی پروژه کارهای جانبی هم بکنم مثلا شطرنج بازی کردن در سایت یاهو :)
    یک ساعت بعد نمیدونم برای چه کاری آمده بود اتاقم که یکی از اتاقهای شیشه ای وسط راهرو بود و منو دید که داشتم شطرنج بازی میکردم
    خلاصه .. چند روز از دست ما عصبانی بود
    ولی بعد از یه هفته راضیش کردیم که اشتی بکنه

    یا در زمان کارشناسی پروژه ام با ایشان را از ترم 6 شروع کردم ولی تا آخر ترم هشت تمام نمیشد ! هر مرحله ای را که تمام میکردیم کار جدیدی به ما میداد
    اخر از کار زیاد عصبانی شدیم و بهشون گفتیم و ...
    بعد از چند روز اشتی کردیم


    یادم بود در کلاسهایشان با توجه به اینکه من عادت دارم خیلی سریع صحبت بکنم سوالهایی که از ایشان می کردم ایشان به بقیه دانشجویان میگفت میدونم چیزی نفهمیدید اول صحبتهای اقای ××× را برایتان ترجمه میکنم و بعد به ایشان پاسخ میدهم :)

    یادمه قبل از دو سال یک دقیقه قبل از اینکه دفاع از پایان نامه دکترام را شروع کنم منو صدا زدند و یواش گفتند: وقتی ازت سوال میکنن عصبانی نشو :)
    میدانست زود از کوره در میرم :)

    ...

    خلاصه روزهای خیلی خوشی با دکتر همدانی و صنعتی اصفهان داشتیم

    در اخر ریاست دانشگاه را به دکتر همدانی تبریک میگم و آرزوی موفقیت بیشتر را برای ایشان دارم


    البته با دکتر اکبر ابراهیمی نیز دو درس بررسی 1 و 2 داشتم. ایشان یکی از بهترین استادهایم در طول مدت تحصیل بودند.


    د. حیدر
  • دکتر گیومه
  • سلام

    ما هم خاطره داریم
    یک بار منتظر بودیم سوار آسانسور دانشکده بشویم دکتر قربانی و همراهانش پیش دستی کردند و سوار شدند!!
    ما هم پیاده رفتیم هر 5 طبقه را
    اگه خدا توفیف بده با دکتر گلشن و خانواده محترم وجمعی از دوستان عید نوروز عازم عتبات هستیم!
    خدا رحممان کند و عاقبتمام را به خیر کند که نمیدانم این سفر زیارتی نکند به سفر تشکیلاتی و مدیریتی تبدیل شود...!
    از همه کسانی که منو شناختند حلالیت میطلبم
    به نظر من بدترین دوره ی ریاست دانشگاه صنعتی همین دوره خواهد بود
    میشه راجع به باز پس گیری قدرت توسط برقی ها و نیز دوره ی مدیریت این انسان مذهبی نظرتونو بفرمایید
  • مرگ بر وطن فروش
  • خدا نگذره از امثال شما و همدانی و سایر جیره خواران احمدی نژاد. انشالله در اون دنیا از چشمتون در میاد هرچی ظلم کردید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی