دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

هذیان قبل الموت

يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۱۵ ق.ظ

یک جهان یک دیه‌گو جواد!
آدم فوتبالی باشد و جام‌جهانی برقرار، حرف از توپ و آدم‌های دونده بدنبالش نزند، می‌میرد به خدا. ستاره‌های جام بی‌شک مارادونا، اختاپوس، ساحل‌‌عاج و شیلی بودند و البته کمک‌داورها.
اسپانیا هرچی می‌خواهد باشد، ۷۰۰وخرده‌ای پاس بدهد در یک بازی، تیکی‌تاکی بازی کند و دل‌نشین؛ قهرمان هم بشود (که امشب معلوم می‌شود) چون فابرگاس‌جون را نگذاشت در ترکیب، هیچ‌ارزشی ندارد قهرمانی‌اش در نزد ما، هزارتا از این‌جام‌ها هم بگیرد پشیزی برای ما نمی‌ارزد، اینقدر جام بگیرد تا جام‌دونی‌شان پاره شود؛ همان‌طور که ماردونا به میلی‌تو اعتماد نکرد و با جن‌گولک بازی نتوانست آخرش از پس ژرمن‌های اختاپوسی بربیاید.
به قول یکی، عنایات خدایی بود که سیستم تفکر احمدی‌نژاد-مارادونایی در فوتبال به جایی نرسید وگرنه الان فیقا زرت‌وزرت بخاطر گرما و باران و برف و ... مسابقه‌ها را تعطیل می‌کرد که این بهترین عقوبت به نتیجه رسیدن این تفکر بود!
اما مسلما جام دوهزاروده بود و یک جواد، که با هزارتا گزارش‌گر حرفه‌ای خارجکی هم عوضش نمی‌کنیم، بالاخره جوانان این مملکت همین یک دل‌خوشی را دارند وگرنه به کی گیر بدهند و بخندند!

دیه‌گو/نا‌ن‌پدرخور/سزفابرگاس/غوغاسالار/جوادجان

دریده‌گویان کپی‌رایت نفهم!
هیچ ربطی ندارد که آنجا بودم؛ ساندیس‌ها را خوردیم و با ماشین هماهنگ شده آمدیم و تحریک‌مان کردند که چه شعاری بدهیم و یواشکی برای‌مان ناهار آوردند یا نه؛ اما رئیسی که انتقاد را برنمی‌تابد و این‌چنین مخالفان خود را دریده‌گو و غوغاسالار می‌خواند باید اندکی به خودش بیاد.
گرچه حرف‌ها و شعارها از مرز ادب و نقد عبور کرده بود اما آقای رئیس هم باید بپذیرد که رفتار و سکناتش در این مقام و صندلی‌ای که برش تکیه زده، تبریک تلفنی‌اش که سرآغاز همه ماجراها بوده و همچنین خیزی که برداشته برای دوره ۱۱م، به این راحتی‌ها قابل لاپوشانی نیست؛ باید بیشتر مراقب این ۴تا جوان بی‌منطق باشد و البته بیشتر نگران عقوبت کردارش!
وسط این هیاهوهای دانشگاه آزاد و افاضات مؤدبانه پسر شهید مطهری، گویا مغفول ماند این بدعت قانون‌گذاری شخصی و  قضیه کپی‌رایت؛ با رسیدن به روزهای پایانی ۳۰سالگی شهادت مرتضی مطهری یعنی پایان حق تألیف آثارش و به‌طبعش موارد دیگر؛ یک‌هو فوریت می‌آید مجلس برای اصلاح قانون سال ۱۳۴۸ و آن‌هم فقط یک ماده‌اش که مربوط می‌شود به حقوق مادی پدیدآورنده ؛ باز آقایان اندکی از روی‌شان کم شد و آن تبصره علی‌آقا را که می‌خواست فقط کتاب‌های پدر را استثناء کند حذف کردند اما ماحصل‌اش شد یک انحصار دیگر در فرهنگ؛ حالا نکته جالبش آن‌جاست که طبق فرموده داماد شهید مطهری، این قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود و کتاب‌های جلال و شریعتی و ... عیبی ندارد همه چاپ‌شان بکنند!
البته گویا نباید از این مجلس اصول‌گرا بیش از این هم انتظار داشت

این‌ها را گفتم که بدانید آدم‌ها قبل مردن، کلی حرف دارند برای زدن؛ تازه این‌ها بغیر پست‌های اختصاصی برای سوسن‌خانوم و سوسن کوری، فرشید منافی و رادیو پس‌فرداش، پناهیان‌وطلاومس، نفحات نفت امیرخانی، دموکراسی حضرت زم و ... بود.
وقتی حجم دیتا بالا می‌رود و زمان انتقال پایین، ناچارا سرعت انتقال دیتا می‌رود بالا و ذهن‌هایی که پروسسورشان نمی‌تواند این throughput را تحمل کند، می‌گویند «هذیان می‌گوید قبل مرگ‌اش»

 

  • صدرا مجد

نظرات (۲۶)

آخ جون throughput
● هر وقت این بشر(اسمشو نبر) گزارش می کنه ما فقط حرص می خوریم.
اون دفعه یکی گل زده بود، این هنوز داشت قصه ی لوس خودشو تعریف می کرد
.
● کجای مجلس اصول گراست؟
یه مشت ... ریختن اونجا که عقلشون قد نخودم کار نمی کنه
لاریجانی هرچی بگه میگن چشم.
راست میگند ....!
معمولا قبل از مرگ حرف‌های مهم‌تری می‌زنند‌. آخه وراث چشم انتظارند!
سلام
خدا رحمتت کونه.
سلام
خیلی جالب وبا مزه مینویسید!
موفق باشید ودر پناه امام زمان
انحصار انحصار انحصار....
زندگی در مملکت پر از انحصار...
  • رسول حمیدی
  • این جام جام پیش بینی بود.
    کاش داستان کپیرایت را به همان شهیدمطهری منحصر میکردند. حساب کن دو سه سل که بگذرد آن وقت برای چاپ یک کتاب بروی رضایت ده تا نوه و نتیجه یارو را بگیری که معلوم نیست طرف که باشد و چه کاره. انگار کن یک قاچاقچی. همین فراست اون آدم را نشان می دهد که تومجلس سال 48 بوده و جای خالی آدمهای فاضل را در مجلسمان.
    من که از اظهار نظرهای اینچنینی حضرت لاریجانی و مطهری و مانندشان نمی رنجم. خوشحال هم می شوم. می دانی چقدر کار رسانه ای لازم بود برای نشان دادن ماهیت واقعی این آدمها - اگر اینگونه فاش نمی گفتند - ؟
    راستی آن آشی که کنار میدان انقلاب خوردیم را پولش را از دکتر گرفتید؟!
    اگر گرفتید پول آب طالبی را هم بگیرید. پول سینما را هم بهکذا!
  • رسول حمیدی (اصلاحیه نظر قبل)
  • این جام جام پیش بینی بود.
    کاش داستان کپی رایت را به همان شهیدمطهری منحصر میکردند. حساب کن دو سه نسل که بگذرد آن وقت برای چاپ یک کتاب باید بروی رضایت ده تا نوه و نتیجه یارو را بگیری که معلوم نیست طرف که باشد و چه کاره. انگار کن یک قاچاقچی. همین فراست اون آدم را نشان می دهد که تو مجلس سال 48 بوده و جای خالی آدمهای فاضل را در مجلسمان.
    من که از اظهار نظرهای اینچنینی حضرت لاریجانی و مطهری و مانندشان نمی رنجم. خوشحال هم می شوم. می دانی چقدر کار رسانه ای لازم بود برای نشان دادن ماهیت واقعی این آدمها - اگر اینگونه فاش نمی گفتند - ؟
    راستی آن آشی که -بعد تجمع - کنار میدان انقلاب خوردیم را پولش را از دکتر گرفتید؟!
    اگر گرفتید پول آب طالبی را هم بگیرید. پول سینما را هم بهکذا!
  • هم‌اتاقی رسول حمیدی
  • سلام
    آدم وقتی این‌طوری "کثیف" باشه
    و وقتی با فلانی زبان ور‌داره
    و فلان نمره‌ها رو بیاره
    و کل خواب‌گاه رو با هم‌کلاسی‌هاش به گند و "کثافت" بکشه،
    همین می‌شه دیگه:
    که به جای throughout می نویسه throughput .
    امان از مارادونا و اختاپوس و "ک ث ف"
    ...
    خدا رو شکر اسپانیا قهرمان شد... البته من آرژانتین بودم بعد اسپانیا. فابرگاس هم آمد و پاس گل داد.

    جدا رفتید جلوی مجلس داد و بیداد... عجب آدم های بیکاری هستید. کهریزک را بستند عشرتکده اما هنوز پابرجاست.

    و خداییش چه طور می شود یک روز بعد از تصویب چیزی که به آن اعتراض داریم مجوز تجمع جلوی پیرامید سبز را بگیریم در حالیکه روندش دو هفته طول می کشد.

    آزادی بیان که می گویند یعنی همین. خوب شد یاد گرفتیم. فعلا که دور ، دور قیافه بچه ولایت بودن گرفتن است چون امن تر از این دیگرنیست ، انشا الله مثل این سال ها دور باطل نباشد. بفهمیم همه آن هایی که آن بالا ها خدمتمان را می کردند خود فروخته اجانب و کیف انگلیسی به دستند.

    راستی... فحش دادید ، فحش شنیدید نمی خواستید بگویید جواب هااای هوووی نیست که؟
    فقط نفحات فت را بزن. تنها چیزی است که این روزهابه درد خوندن میخوره
    ببخشید که جسارت می کنم و جواب بزرگتر را می دهم ولی فکر نمی کنم باید فرقی هم می کرد. هر چند باز هم مودبانه بوده در حالیکه آن پیرمرد که گفتید فکر می کرده این کارها خودجوش نبوده. انقلابی را خوب آمدی... معنی انقلابی را هم فهمیدیم.

    به جای نقل ماجرای فحش و فحش کاری... دوست دارم دلیل موافقت یا مخالفت با این طرح معلوم می شد. واقعا چرا مخالفید؟ هر چند ربطی ندارد ولی برای شما که دانشگاه آزادی نیستید چه فرقی می کند؟ نکنه شما هم پول دادید؟

    با اجازه از استاد:

    Throughput و Throughout هر دو وجود داره ولی معنی هاشان فرق می کنه. یکی سرعت انتقال داده در ثانیه است و دیگری هم یعنی سراسر و خیلی چیزهای دیگر.
    بلا به دور
    چرا هی اسم مرگ میاری؟
    آدم دلش هورری رو هم می ریزه
    یا علی
    می گفتند شعارهای تیپ ورزشگاهی می داده اند در مجلس راست می گفتند؟!
    البته من هم اول که حرف های لاریجانی را توی تیترهای خبری خواندم خیلی بهم برخورد . اما خب اگر کل متن را یک بار بخوانید واقعا این احساس به آدم دست نمی دهد .
    من بلد نیستم خوشحالیمو از ترفیع رتبم تو لینکا پنهان کنم
    چشم ول می کنم ولی جون من...

    می گی ولش کن بعد سوال پیچ دار می پرسی

    نمی دونم ولی همه جا این طور نیست که گفتی ... به مدیریت دانشگاه ربط داره (منظورم زورشه که چقدر باشه) و همین طور حراست و معاونت فرهنگی که تقریبا مستقل از رییس دانشگاه و معمولا در ارتباط عمیق با بسیج دانشجویی عمل می کنه. در واقع یه جورایی توسط دانشگاه آزاد انتخاب نمی شن. شاید باور نکنی اما حتی نماینده های مجلسم تو این انتخاب ها دخیلند.

    در مورد امکانات باید بگم دست دانشگاه آزاد خیلی بازتر از دانشگاه های دولتی است و نمونه خوبش آزاد قزوینه. اینکه اتفاقی نمی یفته دلیل لایق نبودن یا به شدت نا آگاه بودن مدیرانشه. فکر کن بخوای با کسی که جنگلداری یا فلسفه خونده در مورد رباتیک چونه بزنی.
    چقدر دودی شده این‌جا. جایی آتیش گرفته؟
    top_death.jpg

    ؟

    شما حق ندارید همچین کاری بکنید
    مگر قاتل‌اید؟
    می‌آییم خون‌خواهی



    سلام
    بی سر و صدا
    که حتی آدم هم نمی‌فهمد

    اینجا جای این بحث‌ها نیست
    من هم اهلش نیستم

    اما انصافا
    این بی‌سر و صدا است؟
    هیچ‌کس هم نمی‌فهمد؟
    از آن‌هایی است که دست خدا است و لاغیر؟
    استغفرالله
    عصبانی می‌کنید آدم را

    اصلاً حالا که این‌طور شد
    سهم‌الارث ما را مشخص کنید اخوی!
    بهتر نیست بگیم:" حواسم کجاست پس کی میخوام اماده بشم؟؟!!"
    عیدتون هم مبارک
    یا حق
    من باب اطلاع
    قوانین جدید "طبق قانون اساسی" عطف بماسبق نمیشود نه طبق گفته آقا داماد!
    جای دلبوسکه بودم فابرگاش را در اقیانوس غرق میکردم!!!
    دریده گو و غوغا سالار بی ادبیه؟ بابا مودب!!!!
    زنده باد مارادونا
    سلام
    دلم برات تنگ مشه.



    من از شما می‌خوام که روی هوادارانتون رو زمین نندازید!
    ولی جدی‌جدی کجا می‌خواید برید؟
    جواب مردم رو چی‌ می‌دید؟
    هذیان می‌گوید قبل مرگ‌اش

    این پاراگراف آخری فوق العاده بود
    حیف که همه نمی فهمند
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی