دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

هدیه‌های سنگین ندهید لطفا!

جمعه, ۲۲ مهر ۱۳۹۰، ۰۲:۳۹ ب.ظ

چند روز پیش همایشی بود دانشگاه ما؛ ما هم از همه جا بی‌خبر ظهر رسیدم دانشکده و یکراست رفتم سراغ سلف؛ دیدم که بعله! اطلاعیه زده: دانشجویان گرامی امروز بعلت سمینار بررسی افق نمی‌دونم چی‌چی، به سلف کارمندان مراجعه کنید. ما هم سمعا و طاعتا.
خیلی سریع رفتم کارت‌م را کشیدم و سینی برداشتم؛ طرف یک‌کمی نگاهم کرد، بعد برنج و قیمه را کشید توی سینی و با دست‌ش دو تا بادمجون انداخت روی قیمه‌ها! یکم نگاهش کردم و سریع اومدم سر میز برای خوردن.
شرکت‌کنندگان همایش، بنده خداها انگاری جا نشده بودند آن‌جا در نتیجه آمدن این‌جا؛ دو تا مرد نسبتا جوان، همچین سینی هاشون را پر کرده بودند که گمان کنم چند وقتی بوده سمینار و همایش شرکت نکرده بودند شایدم دفعه اول‌شون بوده!
یکی شون به اون یکی گفت: از بس کباب‌های […] را خوردیم دیگه حالم از کباب بهم می‌خوره. اون یکی تائیدش کرد و گفت آره!

من داشتم خجالت می کشیدم؛ نه برای خودم که توی اون سینی بعنوان دانشجو داشتم ناهار می‌خوردم، نه برای دانشکده‌ام که این طوری بین ماها تفاوت گذاشته بود؛ برای اون دو تا دلم می‌سوخت که یه وقت از گلوشون پایین‌ نره وقتی می‌بینند که یه پسره دانشجویی این طرف‌شون نه ماست داره نه سالاد نه نوشابه قوطی‌ای اونهم با این غذا !
زود ناهارم را خوردم که بنده خداها معذب نباشند!

بین دوتا کلاس‌م وقتی یه سری رفتم جلو آمفی تئاتر دانشکده که ببینم دقیقا سمینار چی‌چی بوده، دیدم انگاری سمینار همون ظهر ختم‌ شده به ناهار.
یه چرخی که زدم، دیدم کتابی رو زمین، اون گوشه افتاده؛ برش داشتم دیدم یک کتاب ۶۶۲صفحه‌ای‌ست که درباره آینده‌ی ایران و چشم‌انداز و افق و از این‌حرف‌هاست. گویا کتاب‌ش کمی سنگین بوده برای هدیه فرهنگی سمینار، بنده خدا گذاشته بود کناری که دیگری‌ای مثل من بردارد و استفاده کند!!!

خدا خیرش دهد؛ گفتم این‌جا ازش تشکر کنم!

 

  • صدرا مجد

نظرات (۷)

سلام خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدو بیااااااااا اپممممممممممممممممم اومدیااااااااااااا منتظرماااااااااااااااا دیر نکنیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
سلام

تواین جلسات بری میبینی که هیشکی به جلسه گوش نمیده
همه فکره نهارو کادو ومیوه ان
وای فکرشو بکن
وقتی ام همون لحظه بهشون زنگ بزنی با افتخار وبا کل ادا میگن جلسه ام بعدا تماس بگیر
ای ادم حرصش میگیره
به هرحال تذکر خوبی بود

لینکتون کردم
راستی یادم رفت بگم قالب وبلاگتون خیلی زیباست
اگه خودتون ساخته باشید عالیه
اینا سمیناهاره ، نه سمینار. نمیدونستی مگه؟
سلام
یه مطلب جدید نوشتم
شما دعوتید که بخونید ، اما زود قضاوت نکنید
شاید شما هم .............
منتظرم چشم به راهم نگذار
شاید..........................
شاید بار هدیه "های" سمینار مربوطه اینقدر سنگین بوده که از بار هدیه فرهنگی سبک شده.
شاید هم کار نهاره بوده!
  • سرباز خمینی
  • این وبلاگ در آستانهٔ نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر روز مطلبی را به بازخوانی آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره) پیرامون مجلس و انتخابات اختصاص می‌دهد. رهنمودهای روشنگرانهٔ آن پیر سفر کرده، در این وانفسای اخلاق و انسانیت، همچون نفخهٔ صوری است که خفتگان را بیدار می‌کند و جاهلان را هوشیار.
    باشد تا گروه‌های مختلف سیاسی که کاندید شرکت در انتخابات مجلس هستند و همچنین وکلای فعلی و آتی ملت در مجلس شورای اسلامی، این رهنمود‌ها را شاخص عملکرد خود قرار داده و از آن توشه‌ای برگیرند.

    و یک انتقاد:
    رسانهٔ ملی ما همیشه ابن الوقت بوده است. یعنی یک شبیخون از سوی دشمن باید زده شود تا آن‌ها را به فکر روشنگری و مستندسازی بیندازد. فتنهٔ ۸۸ که پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به وقوع پیوست، نمونهٔ بارز این ابن الوقت بودن رسانهٔ ملی است. بعد از گذشت ماه‌ها از وقوع فتنه، تازه مستندی ساخته شد از کلام نورانی امام خمینی (ره) تحت عنوان «شاخص»، که هم برای مسئولین و هم برای ملت تازگی داشت و می‌توانست در آن زمانی که غبار بر مواضع خواص و تردید و تزلزل بر افکار عوام نشسته بود، هدایتگر و روشنگر باشد.
    اینک قصد داریم پیش از آنکه فتنه‌ای دیگر به پا شود، شاخصی مکتوب بسازیم و روشن کنیم که مجلس شورای "اسلامی" در کلام امام خمینی (ره) چه ویژگی هایی دارد، و نامزدهای انتخابات و وکلای ملت به چیزهایی امر و از چه چیزهایی نهی شده‌اند.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی