دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

دهکده شخصی

رسانه نوشت‌های فرشاد

کلمات کلیدی
پیوندها

خرداد دوست‌داشتنی من...

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، ۱۰:۵۰ ب.ظ

ماه دوست‌داشتنی من؛ خرداد را دوست دارم نه بخاطر 24امین روزش که البته اگر نبود این‌جا هم نبود! نه بخاطر نیمه‌اش که انتظار فرج از آن می‌کشند، نه بخاطر  روزهای آخرش که یادآور از دست‌دادن دو مبارز عاشق است و نه‌ بخاطر اتفاقات سیاسی آن و نه‌بخاطر خبرهای خوشی که همیشه در این ماه می‌رسد و نه‌ بخاطر  آخرین ماه اولین فصل سال بودنش!

دوست‌اش دارم، نمی‌دانم برای چه

راستی مگر دوست‌داشتن دلیل هم می‌خواهد!؟

 

 

ارمیا دات آی‌آر ، امیرخانی بالاخره آمد

علاقه و عشق رضاخان امیرخانی به اولین رمانش باز هم نمایان شد، سایت رسمی‌اش با عنوان www.ermia.ir بالاخره بعد از یکی دو سال که می‌نوشت « بزودی ... » افتتاح شد اما کاش این بزودی بیشتر طول می‌کشید و ما چنین سایت شلوغ و درهم و برهم و نازیبا را شاهد نبودیم، امیرخانی‌ که هنوز من بخاطر شعرهای شب‌شعر سمپادش دوست‌اش دارم تازگی‌ها زیاد مصاحبه می‌کند، حرف می‌زند و تبلیغ رمان انقلابی متعهد غیر دولتی را می‌کند و حالا هم سایت‌ شخصی‌اش را افتتاح می‌کند، نمایش‌گاه کتاب که رمان‌ آخرش را خریدم چند روزی بیش طول نکشید که خواندم‌ش و مطابق عادتم واردش کردم در پروسه دست‌به‌دست کتاب‌خوانی رفقا.

رمانی که بیش از یک‌ماه است که در فکر نوشتن پست‌اش هستم تا هرچه دق‌ودلی دارم سر کتابی که 6-7 سال ما را منتظر نگه‌داشته خراب کنم، مابقی حرف‌ها بماند تا آن‌روز فرا رسد...

 

 

 

 

اخلاق مرده است در میان ملت ما

خیر! این مردم مسلمان ِ ایران‌دوست ِ بافرهنگِ همیشه در صحنه‌‌ی ما نمی‌خواهند دست از ابراز این فرهنگ والای‌شان بردارند، بعد از آن قضایای فاجعه بنزینی برای چند لیتر ارزان‌تر، آب‌معدنی نایاب در شهر، هجوم به مغازه‌ها برای چای و برنج و قند و ... و افتضاح‌تر از همه فیلم بلوتوثی زهره دیگر مشخص شده است که اخلاق اصلی‌ترین المان گم‌شده در رفتارهای‌شان است.

 

گوی سبقت را از هم می‌ربایند برای ریختن آبروی یک آدمی‌زاد ولو گنه‌کار

وبلاگ‌ها آماده انفجار، بلوتوث‌ها همگی روشن، خبرگزاری‌ها غیررسمی همه تشنه مخاطب‌ بیشتر

گویا هیچ‌کدام‌مان لحظه‌ای فکر نمی‌کنیم که شاید خودمان جای آن متخلف می‌بودیم، تا بحال هیچ‌کدام‌مان خلاف نکرده‌ایم!؟ قبول دارم هرکس مسؤولیت‌اش بالاتر می رود بالطبع باید بیش‌تر مواظب باشد اما مگر ما برای اشتباه کردن به این دنیا نیامده‌ایم!؟

مگر ما حق داریم کسی را مجازات کنیم آن‌هم وقتی هیچ نمی‌دانیم غیر یک فیلم و یک ادعا.

فکر می‌کنید ما با این بلوتوث‌های روشن و ایمیل‌ها و لینک‌دادن‌ها آبرویی برای این جناب معاونت باقی گذاشتیم؟ پس دادگاه می‌خواهیم برای چه؟ زندان و انفصال و جریمه مالی و حتی شلاق همگی به‌کنار

آبرویی که ما از او ریختیم معادل جزای عمل خلاف او بود؟

قبول دارم که کندی دادرسی‌ها به اندازه‌ایست که هیچ‌کدام‌مان امیدی به تحقق عدالت نداریم گو اینکه هنوز بعد 2سال پرونده سی130 و پرونده‌های مشابه بی‌فرجام‌اند ولی داریم قصاص قبل دادگاه می‌کنیم.

اخلاق را کشته‌ایم و حتی به عزایش هم ننشته‌ایم

 

 

 

«شماها» از شماها می‌گوید

ایده بامزه‌ای ایست، مجله‌ای الکترونیک مخصوص وبلاگ‌ها، گرچه معلوم نیست چه کسانی اداره‌اش می‌کنند اما به قدری طراحی‌اش مجذوب کننده است که نمی‌شود بعنوان پدیده خردادی امسال ندانستش، دوست دارم بالاترین‌ای باشد برای وبلاگ‌ها اما نه از مدل این بالاترین که شده‌است همه‌اش لینک‌های فحش و ناسزا به دولت و حکومت، لینک‌باکس تحلیلی‌ای که وبلاگی باشد و یا مجله‌ای که کارش معرفی وبلاگ‌ها باشد تا در این شلم‌شوروای وبلاگی بفهمیم چه بخوانیم، امید که « شماها » فارغ از تبلیغات و جاذبه‌های عرف اینترنت‌باز‌های ایرانی باشد.

 

 

ایول ایول! داش مارکو را ایول!

آن‌وقت‌ها که یادم می‌آید عاشق نارنجی‌هایی بودم که می‌گفتند بهشان ریکارد، رودگولیت، کومان و مارکو فان‌باستن؛ بعد از آن دهه 70 طلائی هلند که همه می‌گویند بازی شناورش شهره خاص‌وعام بوده است و سن‌مان قد نمی‌دهد، ما عاشق نارنجی پوشانی شدیم که هیچ‌وقت به حق خود نرسیدند و حالا بعد از آن سال‌ها، بعد حضور دنیس برکمپ، مارک اورمارس، داویدز و سیدروف  حالا رسیده‌ایم به 

van der Sar; van Persie; Robben; Nistelrooy

در این سال افتضاح فوتبالی که آرسنال کورس قهرمانی را بازهم به منچستری‌ها باخت، یوونتوس که اصلا در حدواندازه‌هایش نبود و سپاهانی که نخواستند این فصل جامی داشته باشد فقط امیدمان به این نارنجی‌هاست

 

 

 

  • صدرا مجد

نظرات (۱۵)

  • نفسانیات یک من
  • نظر خاصی ندارم، صرفا خواستم اول بشم.
    در مورد قهرمان استقلال ننوشته بودی؟ نماز شکر و عنایات امام زمان رو داشتی؟

    پاسخ:
    در ضمن ما 2-3 هفته پیش، پیش‌آپیش قهرمانی قرمز و آبی‌ها را تبریک گفته بودیم!
    چند تا سوال:
    1) این آقای معاونت چرا برای کار خلاف اخلاقش دفتر خودش را انتخاب کرده؟جایی دیگه نبود؟!
    2) بر خلاف گفته رسانه ها مثل سایت امروز، در فیلمی که ازش روی اینترنت هست لباس تنشه!
    3) چرا این قدر هالو بوده که حتی در را قفل نکرده که کسی نیاد تو ؟!!
    این ماجرا مشکوکه. البته یه احتمال هم هست که واقعا این آقا هالو بوده!

    سایت امیرخانی هم مزخرف بود!
    شد یه پست بذاری عکس زن خارجی، برهنه بد حجاب، توش نباشه؟!
    یه حالی بهت دادم با سه تا کامنت!
  • مهتاب ترین
  • آخیییش... نوشتیاتتون در بخش اخلاق مرده است در میان ملت ما، هموناییه که شونصد بار تو کامنت دونی تون نوشتم اما نشد... البت اینم بود که اصلاَ معلوم نیست قضیه درسته یا پاپوش.
    در ضمن اگه خرداد دوست داشتنی باشه فقط و فقط واسه روز هفتم اش است وبس!

    در ضمن تر! هنوز معضل فوتبال واستون حل نشده؟!!! بابا مگه من چقدر پول دارم هی واستون توپ بخرم؟!!!!!

    پاسخ:
    چی‌بگم والا! شما که شونصد بار گفتین!!!
  • آفتاب ترین
  • خرداد...
    از زاویه ی چشم های خودم که نگاه می کردم همیشه ماه از دست دادن می دانستمش! ماه از دست دادن بهترین ها... از دست دادن بهار... سخت ترین ماه ها ... و چه می دانم یک جورهایی معکوس همه ی آنچه شما فکر کرده بودید! خوب قضیه ی عینک ها و نیمه های لیوان است دیگر ! کاری نمی شود کرد !
    دلیل هم نه که نخواهند ... ندارند!
    +
    2 روز است در بی وتن غرقیم! و فعلا حرفی ندارم در این باره که بین زمین و آسمان نمی شود حرف زد! پایم که به زمین رسید... بر می گردم!
    +
    اخلاق مرده ی ملت ما یا صدای فریاد جهل!
    وقتی آدم هایی که مدام با مشت های گره کرده فریاد می زدن رو دیدم که هیچ دلیل و منطقی برای اثبات نمی خواستن! _ نداشتن با نمی خواستن کلی فاصله دارد!_ و وقتی توپ پر آدم ها... چشم غره ها و حرف ها به طرفم شلیک شد! فقط به این حرف دکتر شریعتی فکر کردم که "در روزگار جهل شعور خود جرم است! "
    +
    "شما ها" را هم با آن پستی که از ما زده اند دربست قبول داریم! خدا از آفات برهاند!
    انشا ا...
    +
    فوتبال؟! :-؟؟
    خوپ!
    +
    همین.

    پاسخ:
    آخ فوتبال! کاش می‌فهمیدید شما دخترها !
  • noghteh sare khat
  • az avale post khastam rajebe koli chize dige ke neveshtid nazar bedam
    residam be holand halam gerefte shod
    khob akhe dishab hazf shod
    ................................
    dar zemn hamon ke dafe ghabl goftam
    ya hagh
    مهر دوست داشتنی من
    مگه دوست داشتن دلیل هم می خواد؟
  • محمد معماریان
  • استثنائاً دربارۀ موضوع مددی موافق نیستم. مشکل به اطالۀ دادرسی بر نمی گردد، بلکه مشکل به فساد دستگاه قضایی بر می گردد. موارد دیگری هم از این دست بوده که چون فیلمی نگرفته اند، صدایشان را خفه کرده اند. حتی در یک مورد شنیده ام که گویا عکسهایی هم برای شکایت در کار بوده است، که می گیرند و بعد گم می شود!

    در این شرایط، تنها راه حل معقول که صدایت به یک جایی برسد، همین است. (البته همۀ این حرفها با این فرض که طرف واقعاً این کاره بوده و همۀ این ماجرا توطئه نباشد...)
  • خبرنگارافتخاری نیویورک تایمز
  • 1- روز تولد مادرتان مبارک!
    2- می بینم که پست جُنگواره ای می نویسید!:دی
    3- با نظر جناب معماریان درمورد مددی موافقم. البته بوی توطئه هم می آید.
    این نوشته در این مورد خوبه:«http://bamdadi.com/2008/06/15/stay-calm-lets-see-whats-going-on/» خواستید، بخوانید! البته نوشته های خوب دیگر در این مورد را هم می توانید در جی ریدر اشتراکی ام پیدا کنید!!:دی(پیام های بازرگانی!)
    4-اون مرده بودن اخلاق هم که دیگه دو سه سالیه بدجور همه بهش معترفند. مراسم "سال"ش هم خیلی وقت پیش بود!
    5- جالبتر از همه آخرین اپیزود نوشته بودها! از وندرسان و دوستان استفاده ابزاری کرده اید برای حال دادن به کانتر؟! قباحت داردآقا!!:دی
  • مهتاب ترین
  • شما هم که با قوم و عشیره تشریف بیاورید پرشین بلاگ به همین بلا دچار می شین نیازی به عقد قرارداد نیست!!!
  • فاطمه علیزاده
  • سلام جناب صدرا .. احوالات شریف؟
    من فاطمه علیزاده هستم ... با خانم فاطمه ابوترابی هم دوست هستم. ولی ایشون نیستم. یکی دو بار دیگه کامنت گذاشته بودید. گفتم شاید زمانه جناب‌عالی رو از این اشتباه برهاند اما دیدیم که به جهل مرکب گرفتارید. گفتیم دستی برآریم و این ضایعه را بر طرف نماییم.
    جامعه شناسی و نه فلسفه. کارشناسی رو هم به‌زور و دکترا عمرن! ( تحت سیستم سایبر ؛ گربه و گوشت پیف پیفو !)

    پاسخ:
    آهـــــــــــــــــان
  • محمد معماریان
  • سلام سید....

    مسافرت هستی؟ کجایی؟ کار واجب دارم به خدا... جواب بده!
  • مهتاب ترین
  • یعنی قراره چی بشه؟!!!
    سلام
    و من هنوز هم بعد این همه نمی توانم برای این پست کامنت بگذارم! نمی دانم چرا! فقط گفتم بدانی ناشی از ندیدن نبوده!
    ولی خوب بید!
    یا علی مددی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی